tisdag 10 mars 2009

Pilgrimsresa

Å vad jag är gla'
jag har varit
på Ikea i da'!

Och spenderat mer
än vad som är bra
på ramar, lampor,
och svensk chokla'.

Jag vet aldrig riktigt
hur det går till,
men vagnen fylls
fast jag inte vill.

Det går tydligen inte
att bara titta,
utan varor som Billy,
Skavsta eller Britta
helt av sig själva
ner i vagnen hitta'.

Jag fick dessutom
en tallrik mat,
och en liten stunds prat
med en svensk kamrat.

Att resan är lång
är ju bara roligt,
när man sitter och pratar
lugnt och förtroligt.

10 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

oj, inte visste jag att du är poet också!! Här smyger den ena talangen efter den andra fram :o)

Tant Janet sa...

Tänk vad Ikea kan göra med er som inte bor i Sverige längre :-)

Anonym sa...

Good stuff :-)

Ingela la la sa...

Ikea är fantastiskt =) Bra skrivet!
Kram Ingela

Jessica och Johan sa...

Vad duktigt du är...Ikea kan va bra att ha... tror du satte...varför jag inte mår bra... men vill ju kanske inte erkänna det....tack

CharmKatti sa...

ikea är fantastiskt. Man känner sig som hemma där! Kan bero på att det ser ut som hemma....

Anonym sa...

hahaha,skrev du den dikten själv??? riktigt bra!! jadu,äckelsoppa!! från igår till idag har jag gått ner ca 1.300gr (hoppas det håller i sig) soppan innehåller 6 lökar,selleri stjälkar,vitkål och grön paprika..(hemsk) 3 köttbuljontärningar och lite soja

FoxensRos sa...

Bra skrivit!
Kanske finns det fler på lager? Du vet väl att det på nätet finns enkla o billiga sätt att få ut sina alster på???*kramas*

Fröken Eko sa...

Jaaa du... detdär fenomenet känner jag ingen *skratt*

/F

Maria Berg sa...

Ja - IKEA är bra. Täck att få svensk mat ibland fast man inte är hemma...
Påhittit skriver - roligt att läsa.
Sitter själv och fundera på Ikea behöver ramar till lite kort - men här är det ju lite närmare ca 10 mil och vilket håll som helst norr eller söder.
/MB