onsdag 25 februari 2009

Vintervärme


Den här härliga utmärkelsen har jag fått från Ingela la la! Visst är den go! Den får mig att tänka på varm choklad och ostmackor efter en dag i pulkabacken, finns det något vintrigare än det?

Denna härligt vintervärmande utmärkelse skickar jag vidare till:




Apropå vinter, så ska jag nu lämna våren och musöronen för att åka till Stockholm, knappa två timmar kvar tills det är dax. Har lite delade känslor inför att sätta på mig täckjackan igen, men det får väl anses vara ett nödvändigt ont. Jag ska ju hem till min älskade mamma, så det är det värt. Storklimpen är inte helt tänd på att vara i skolan medan lillklimpen och jag rockar loss i storstan, men han får ju ha pappa för sig själv så det går nog över. Lillklimpen ser med spänning på resan. Han tycker att det är pirrigt att åka utan brorsan, men verkar äntligen ha förenat sig med tanken. Barnen är lovade att få Skypa på kvällarna, så då ses vi ju i vilket fall som helst.

Stockholmare, håll i hatten för nu kommer jag!

12 kommentarer:

Vero sa...

Här i Östhammar är det sol idag och det känns som vår. Men dock är det rätt kallt ändå, så på med jackan du.

Ha en fin dag!

Veronica sa...

Tack så mycket snälla, gulliga du :)

hihi, nu när det äntligen börjar bli lite varmt här i Italien åker du tillbaka til kylan :) Trevlig resa och ha det så bra där borta i den stora staden!

En superkram

CharmKatti sa...

Välkommen hit!!

Livet på Citronodlingen sa...

Ni kommer att ha jättekul! Både ni som åker iväg och de som blir kvar hemma :o) Håll dig frisk nu bara!!

Anonym sa...

Tack så hemskt mycket,vad fin den var!! Hoppas du får en underbar resa!!

Ingela la la sa...

Paketet kom idag! TACK SÅ MYCKET!
Jag blir ju alldeles rörd.. Klockan var för söt! Hälsa klimparna och tacka =) Elin kommer att älska den, glodor är en favorit!
Ha det bra i Stockholm.
Kram Ingela

thebromanders sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir! Tänk att bara kunna åka hem så där "spontant"!! Jättekul!
Och tack för den fina snölyktan!!! Ha det jättemysigt i Sverige, hälsa från mig då??

Jessica och Johan sa...

Skrev ett inlägg men det försvann... Semester betyder ju värme för mig.. Men här är det KALLT. Så ladda upp med tjocka kläder.. Ha en kanon Semester nu. Kram kram

Anonym sa...

Super-duper tack och tack detsamma. Jag (och Seb) sitter ofta och skrattar framför din blogg. Du lyser oxå upp i vinter- (vår?-)mörkret.

Nina, Hjalmar och Selma

Tea Lady sa...

Hej Johanna!

Nu har du förmodligen hunnit åka till Stockholm men jag vill ändå tacka dig för den fina boken som dök upp idag!

Jag blev jätteglad. Marie Hermanson är en av mina favoritförfattare och jag hade inte riktigt förstått att boken var av henne när jag vann!

Tack och ha det så skönt här i Stockholm.

Kram,
Lena

Anonym sa...

Tack snälla du, jag blev jätteglad!
Jag är ju lite ny på det här med bloggeriet, skulle vilja lägga till din blogg på min sida för jag läser den varje dag och gillar den mycket. Men hur gör man, måste man fråga om lov? Man måste ju lägga till en webbadress men jag kan inte hitta den, kanske du kan hjälpa en förvirrad kulla :-)
Hoppas ni får det super skönt i huvudstaden. Kram

plingan sa...

Välkommen till Sweden!

Svar: Japp, det var Hennes & Mauritz jag menade :-) och nu är kudden min!

Ha en skön Sverigevistelse