tisdag 24 februari 2009

Uttröttad idrottare

I söndags lyckades sambon, till min STORA förtjusning, hitta Biathlon på SVTeuropa. Först ut i skidspåret var ett gäng skidburna kvinnor med varsitt gevär hängandes över axeln. Namnen lästes upp och jag....kunde inte annat än skratta.
Kommer ni ihåg historierna om Kinas fattigaste man (Tom peng pung), hans svensk-engelska hustru (Inga Money), eller Finlands längsta man (Enok Nitti)? Det cirkulerade många sådana historier när jag var liten, och jag minns att jag och mina kompisar alltid skrattade som tokar.

Här får ni en ny, som inte blir sämre av att den funkar både på engelska och svenska. Direkt från Biathlon Worldcup 2009 (skidskytte) ...och hon finns på riktigt!

Vad heter Rysslands tröttaste kvinnliga skidskytt?
Svetlana Sleptsova!


Jag kunde bara inte låta bli! Skidskytte är ju så erbarmligt tråkigt

7 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Vilket otroligt minne du har!! Jag kommer inte ens ihåg skämt som jag hörde igår :o)

Anonym sa...

Åhh, jag hade med glädje tittat på skidskytte...för det hade betytt att vi haft svensk tv...vilket vi inte har...och det blir nog aldrig så förrän vi flyttar hem till Skåne igen. Japp, vi är skåningar!

Nina, Hjalmar och Selma

CharmKatti sa...

ASGARV!!

Eller japans blodigaste kvinna, Tam Pong...

Eller finlands sämste boxare, Ranta Runtiringen

Enok Nittis fru heter för övrigt Cirka Nitti...

segsliten sa...

CharmKatti: Jag har ett par till, men jag tyckte det kunde bli lite för mycket. Kanske det blir en annan gång. Tam Pong mindes jag inte! Den var bra!:)
Kram ☺

thebromanders sa...

Lysande!!

Veronica sa...

Tack för ett gott skratt, precis nyvaken :)

kram

plingan sa...

Dom funkar lika bra än idag :-)
Ha en skön dag!