onsdag 25 februari 2009

På snöfronten inget nytt!

Har nu kommit fram till den stora staden. Stockholm ligger kvar, men snön håller redan på att smälta bort. För att jävlas riktigt mycket, har det utlovats regn i åtminstone två dagar framåt. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, blev på något sätt lurad på konfekten. Här har jag gått och stålsatt mig…och så blir det inget. Jag har liksom packat för rena rama alpsemestern, och så är det mest snölika jag sett florsockret på ett gäng semlor. Jag hade ju fått höra att det MINSANN hade snöat. Att ungarna i kvarteret hade gjort MINST en biljon snögubbar på gården. Har inte sett en enda snögubbe, men däremot hittade jag fem centimeter grå snömodd. Jättebra att dra väskan i! Den VAR orange. Nu är den gråprickig.

Mamma låg också kvar där jag lämnade henne i januari. Hon hade lovat mat, och det höll hon. Så slutresultatet är ganska okej….ändå.

7 kommentarer:

Myra sa...

Hehe. Svenskarna far med osanning, tror jag minsann!

Ingela la la sa...

Här regnar det för fullt...
Kram Ingela

Livet på Citronodlingen sa...

du skulle inte ha tagit med dig varmare temperaturer söder ifrån, då hade inte snön smällt... juuuu

Veronica sa...

hihi, såååå typiskt :) Vilken tur att man i alla fall kan lita på sina mammor!

Kramar

Anonym sa...

Ät inte gul snö om du hittar det! :-)
Du får åka 20 mil norr över där finns det i alla fall massor av snö.

Kram

Anonym sa...

Trist väder...jag håller med! Nu ska jag försöka kommentera igen, får se om det lyckas! Hoppas du har det bra i alla fall, trots brist på snö. Glöm inte att de där snöliknande semlorna är ätbara och underbart goda...de sätter sig gärna runt midjan på en som för att påminna oss om hur goda de var!Ha det bra! Kram Victoria
(fan om jag inte lyckas denna gången)

Anonym sa...

men hejsan,vad kul att resan gick bra.taskigt att det var tomt på snö :(( har lagt in bild på halsbandet nu!! du ska se att du kommer nog hinna med snöbollskrig innan du åker därifrån.kram