torsdag 19 februari 2009

Supgille i församlingshemmet

(Musikresa II)

Församlingshusets diskofredag brukade kallas för Drag utan drog. Morgonen efter en sådan diskokväll frågar en kompis mamma mig:

- Hade ni kul på drog utan drag igår kväll?

Jag och min kompis höll på att kissa på oss. Ni kan ju tänka er vilken typ av svar hon fick! Vi gick gapskrattande därifrån. Kvar i köket stod kompisens oförstående mamma, hon fattade inte vad som hade tagit åt oss. Vi kunde höra hur hon mumlade för sig själv: Ja, se tonåringar!
Detta framkallade bara ännu fler skratt från vår sida. Efter den blundern kallade vi aldrig mer församlingshusets sammankomster vid sitt riktiga namn.

10 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha kan tänka mig det,det är kul att tänka och skratta åt gamla minnen.Ännu roligare blir det om man träffar någon gammal kompis och talar om dem tillsammans,okej då hänger jag med.Men har jag ljud på tjuter min msn hela tiden,så det är lugnast för alla i familjen om min dator är tyst =))

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det var nog en kommentar som sent kommer att glömmas *skratt*
Ha det gott. Kram

Fröken Eko sa...

Men vad nostalgiskt det blev!
Är ju själv född -83, så jag har inga disco-minnen från 80-talet (när jag gick på disco så var ace of base "the shit") men nog minns jag många av låtarna iaf :)

Får en bild av sommar, hästsvansar på sidan av huvudet och regnbågsfärgade kjolar och ljusa pastell-tröjor :D
Speciellt låten "Neverending Story" tycker jag om :) Och filmerna är ju hur spänande som helst! Den låten påminner mig också mycket om alla tecknade serier man såg på tv som barn, typ lady lovelylocks, rainbow brite, he-man etc. Inte konstigt att man blivit fantasy-tok efter en sån uppväxt :D

/F

Myra sa...

Hahaha. Underbart!
Misstänker att hon fått äta upp det där både en och två gånger. :D

Veronica sa...

haha, drog utan drag :) Härligt med minnen man kan skratta åt!

Kram på dig

Monica sa...

hej !!!!!!
Åååååhhh,vad härligt....att vara här hos dig igen....!!!!!!!!!!!
har haft såååååå mycket att göra.....åker nämligen bort i morgon......det var inte skudvecka....det var skidvecka,hi,hi.....allt som ska ordnas innan........kattvakt.....tvätta,packa......traxa fram skidkläderna.....i går hade dessutom dottern konsert i skolan.....svärmor kom hit....(för att titta på konserten).....och stannade sedan.....det var betyghämtning i skolan......ja,du kan ju föreställa dig.......!!!!!!!!!!!!
Mina minnen är dessa.......jag plus ett gäng tjejkompisar, som är hemma hos någon av oss( vi bodde alla själva tidigt.......19-20-årsåldern)......vi drack vin, sminkade oss tillsammans....och hade musik på aphögt.......sedan åkte vi taxi in till stan och gick på olika natthak......!!!!!!!!
Underbart.....!!!!! och underbart att lyssna på musiken igen och minnas allt detta....Tack...!!!!!
Om jag hinner lite senare,slänger jag iväg ett mejl.......har massor att göra just nu.......är borta i en vecka........och tar inte datorn med mig.......kommer att sakna dig..........men får väl en koncentrerad dos av 20 inlägg typ att läsa i lugn o ro , när jag är back in town, igen........!!!!!!!!!!!
Kram, Monica.....och krya på er....innan sthlmsresan....
Höres........

Anonym sa...

ja jag hoppas oxå att vi får en fungerande TV denna gång :)))

Anonym sa...

du har en award hos mig

Anonym sa...

ha ha vad skoj. Blev att tänka på en nyanställd som vi skulle skicka iväg på en hälsoundersökning där det ingår en drogtest. Jag förklarade vad som skulle kollas på hälsokontrollen och sa att hon även skulle få göra en drogtest och då svarde hon : Jaha vilka droger ska jag få testa då? Hon sa det med glimten i ögat och jag gillade det snabba svaret.

kram

Anonym sa...

ha ha vad skoj. Blev att tänka på en nyanställd som vi skulle skicka iväg på en hälsoundersökning där det ingår en drogtest. Jag förklarade vad som skulle kollas på hälsokontrollen och sa att hon även skulle få göra en drogtest och då svarde hon : Jaha vilka droger ska jag få testa då? Hon sa det med glimten i ögat och jag gillade det snabba svaret.

kram