torsdag 19 februari 2009

Musikresa

Jag har lagt in 104 minuter 80 tals hits i bakgrunden. De är till alla er som gillade musiken på åttiotalet, eller till er som inte gillade den, men som gärna lyssnar på den av sentimentala skäl. Den här musiken ger mig rysningar utefter ryggraden, och konstiga minnen rullas upp som på en film. Jag har inte bestämt mig för om det är ett skräckscenario, eller ett ömt minne av ungdomstiden.
Jag har nu börjat använda datorn som tidsmaskin. Jag låter musiken vara på i bakgrunden medan jag gör annat, men minnena pockar och tar mig tillbaka till de ljuva/hemska/oförglömliga/ tonåren:

Jag kan se mig själv på församlingshusets diskofredag, iklädd rosa baloobyxor och båtringad tröja. Diskjockeyn spelar ledmotivet ur "An officer and a Gentleman" och jag undrar om jag ska bjuda upp killen jag gillar, eller om jag ska vänta på att han tar första steget.

Vad får ni för minnen?

En del av låtarna är äldre, men slog igenom igen på 80 talet. Många av låtarna spelas tyvärr inte av originalartisten.

5 kommentarer:

Nipe sa...

Å det blir så mycket minnen....
Har två favvis 80-tallåtar som påminner mig om en luftgevärstävling. Kan känna lukterna av stället, kommer ihåg vilka kläder jag hade på mig, vilket väder det var etc. ´
Sen finns det ju vissa discokvällar man helst hade glömt kanske...

Anonym sa...

Det ljuva 80-talet, me like!!!När jag tänker på alla disco vi var på kan jag nästan rodna! Så jäkla många tårar som fälldes för killarna. Snygga killen som blev i hop med en annan tjej precis till den låten man hade som favorit, och som man aldrig mer kunde lyssna på efter det. Eller killen som hade spanat på en ett tag men när det väl gällde så valde han en annan. Jag kan komma i håg vilka jag dansade med till olika låtar, och det är ganska sorgligt med tanke på att jag är ganska senil annars.."Jag dansade med Kalle till Purple rain men jag kommer inte i håg när min son fick sin första tand..."Pinsamt, men sant! Jag skäms över mig själv. Jag får nog spela lite 80-tal till allt barnen gör så kanske jag kommer att minnas deras barndom!!!Ha det gott!

Veronica sa...

Oh, jag var ju lite för liten kanske. Men jag kommer ihåg min storebror och hans kompisar som jag var lite småkär i :) När dom var i hans rum och spelade musik och jag var den där jobbiga lillasystern som ville vara med, haha!

Vissa 80-talslåtar gillar jag, det är ju skön musik :)

Kram

Anonym sa...

Ja, jag uppskattar i alla musiken JÄTTEMYCKET!! Åh, vilka minnesflashbacks man får. Haha!! Men jag vet inte om det är min dator som krånglar, men jag kan höra flera låtar spela i varandra. Flera låtar på en gång, alltså??

Anonym sa...

oj jag har aldrig på ljudet på datorn.... =))