torsdag 26 februari 2009

Vad gör man inte för en Temla

Idag sken solen! Vilket i och för sig gjorde att snömodden blev ännu blötare, men vad gjorde det… jag slapp ju regnet. I morse var det Vägverket som gällde. Jag var tvungen att förnya mitt körkort, så jag började där för att sedan ta en tur på stan. Jag vet inte vad som flög i mig, men jag lät gympadojorna stå och drog på mig ett par stövletter. Vad jag nu skulle med stövletter till vet jag inte, jag blev ju knappast längre på körkortsfotot för att jag hade klack. Det enda som de förde med sig var fotvalvskramp och huvudvärk. Nu har jag ju inte huvudet på foten, men med stövletter blev hållningen lidande. Den dåliga hållningen i förening med fem kilo barnböcker var ingen höjdare, så då kom huvudvärken som ett litet gulligt brev på posten.

Eftersom Vägverket ligger vid cityterminalen så startade jag min shoppingrunda där. Jag tog en snurr i stan för att gå på Åhléns och Akademibokhandeln. Sen gick jag Drottninggatan ner mot Gamla Stan, upp till Slussen, ner mot Medborgarplatsen, för att avsluta nere vid Skanstull. Fattar ni att fötterna värkte! Anledningen till att jag gick ända till Skanstull, var att jag ville ha en semla från Gunnarssons konditori. Efter den turen kunde jag gott kosta på mig en riktigt gräddig bjässe. Jag var ju tvungen att återställa kaloribalansen i kroppen.
När jag kom hem med semlan kom jag på att jag inte ätit någon lunch. Och då var jag ju tvungen att ta ställning till om jag skulle äta lunch först och semla sen, eller tvärtom. Det blev tvärtom, jag kunde ju inte riskera att bli för mätt för att äta semla.

Shoppingrundan resulterade i två påsar med böcker och kläder.... till barnen. Jag lyckades införskaffa en CD-skiva till mig, så jag anser mig vara nöjd.

8 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vilken promenad! Och i stövletter! Tur att du fick lite belöning... Både böcker och semla.

Kram Ingela

Livet på Citronodlingen sa...

Det var minsann ingen dålig promenad det! Du hade nog kunnat ta två semlor till och med ;o)

Tea Lady sa...

Hej!
Trevlig med shopping i Stockholm!

Nej, jag har ingen fysiskt butik utan bara en nätbutik, men vill du kan du alltid komma ut till mig i Nacka och sniffa och titta på det som du är nyfiken på...

Kram,
Lena

Veronica sa...

Hihi, inget vidare med långpromenad i klackar.. Men du var säkert fin :)
Jag är inte alls avundsjuk att du mumsar semlor, nej nej :)

Kram

Fröken Eko sa...

Jag vill cokså äta temla!
Kanske jag köper hem några till helgen... låter som en bra idé.

Ha det så kul i Stockholm!

/F

Anonym sa...

hmmm jag hängde inte med,vad är stövletter???

thebromanders sa...

Så där brukar det vara! Man kommer hem med påsar fulla med grejer till alla förutom en själv:) Men det är lika kul det med. Man blir glad av att shoppa! Åtminstone jag:)

Anonym sa...

avundsjuk på sverigebesök.. och semla. men det är nog bra att jag inte har tillgång till dem.. :-))
låter som en trevlig dag förutom skomissödet.. :-)