tisdag 28 juli 2009

Träckboll eller vattenpolo?

Igår, efter att ha tvättat hela dagen, bar det äntligen av till badpölen. Ett svalkande dopp var verkligen på sin plats! Trist bara att en unge bajsade i barnpoolen, och båda bassängerna stängdes av (de sitter ihop, så båda skulle naturligtvis desinficeras). Självklart blev jag lite konfunderad. När storklimpen gick på babysim användes aldrig något annat än badbyxor i frotté, eftersom, jag citerar bassängägaren: "en frisk människa, stor som liten, inte blir stimulerad till att ha avföring när den befinner sig i vatten". Jag antar att jag inte behöver dra ekvationen, då den inte kan bli tydligare än så.
Jag kände mig en aning äcklad - underdrift?- speciellt som klimparna dykt i den lilla bassängen, och det som jag trodde var en boll på botten, egentligen var en av de kraftigare medlemmarna i den mångtaliga familjen Kacka.
När det hela äntligen uppdagades så hade badvakten sin eftermiddagssyssla på det torra, för antalet bruna kulor på botten var oändligt. Han antog inte direkt utmaningen med sprudlande entusiasm, men sportig som han är hoppade han i och påbörjade jakten på de snart uppluckrade träckbollarna. URK!
Nu hoppas jag bara att mina klimpar inte ska ha fått i sig en massa bakterier, för en maginfluensa är nog mer än vad jag skulle orka med just nu.

22 kommentarer:

Singelmamman sa...

Urk! Håller tummarna hårt så att maginfluensan inte kommer.

Anonym sa...

Fy va äckligt.. att det dessutom fanns flera. Usch! Jag vill också bada.. (fast utan bajs)

Anonym sa...

Fy va äckligt.. att det dessutom fanns flera. Usch! Jag vill också bada.. (fast utan bajs)

Livet på Citronodlingen sa...

Näe?!?! Fyyyy! Hoppas klimparna klarat sig från basilusker...
Snacka om dålig dag på jobbet för badvakten...

Mamma J sa...

Uäck! Ja, du - kan väl säga som så här att det där med att en frisk människa inte skulle bli stimulerad till att ha avföring när den är i vatten var faktiskt bland det dummare jag har hört. Varmt vatten verkar ju avslappnande... Så, jag har ingen egen erfarenhet så där direkt - mer än att jag hade en lillasyster som jag badade tillsammans med när vi var små. Och hon blev då avslappnad, kan jag säga...

malin sa...

Urk,fy och bläää!Men fnissar lite ändå. Vadå! Kan inte rå för att kiss o bajshumor är kul! ;)

Kram Ma

victoria sa...

Okej...det här var sista gången jag läste din blogg samtidigt som jag åt kvällsmat. Fy satan så äckligt, haha.Men tack vare dig stannar jag vid TVÅ frallor istället för tre-fyra...Urk på burk. Ha det så bra min vän. Kram.

segsliten sa...

Singelmamman: Bra, fortsätt med det är du gullig! Hur lång inkubationstid är det på maginfluensa?

Pysen: Alla friska än så länge. Kan inte låta bli att hålla tummarna ett par dagar till ... för säkerhet skull.

Mamma J: Min syrra bajsade också i badkaret när vi var små, så jag antar att han menade att man inte blir stimulerad när man simmar och leker i poolvatten. Dessutom handlar det ju inte om varmt badkarsvatten, utan snarare om kallt bassängvatten.

Malin: Jättekul ... om man slipper vara inblandad!

Victoria: Fortsätt läs vid middagen, så ska jag fortsätta skriva saker som får dig att tappa aptiten!
Vad tar viktväktarna? Jag tar hälften!
Vad gör man inte för att en vän ska slippa hålla andan i simhallen varje vecka? ;)

Maria Berg sa...

Tvi Å ve, nej det är inte bara. I Malmö när vi var i Folkets park, fanns en fontän där det ran på marekn och inte i en bassång så det bjöd verkligen in för barn att springa och leka där.
Det gjorde även en annan barnfamilj och deras son bajsade och föräldran så det, tvättade stjärten i fontänen men lät bajset ligga och gick därifrån.... MB

K-L sa...

Hur länge blir ni i mina hemtrakter? Ska det vara så jäkligt att vi missar varandra både i Sverige och Spanien. Jag försökte organisera fram lite tid när jag var i Skåne men det sket sig totalt kan man säga.

Jag hoppas att ni får en trevlig semester.

Kram.

nillas liv på pinnen sa...

Kan inte låta bli att skratta. Det var ju tur att den bajsande inte hade diarré. Tur för "fiskaren" alltså =)

A home far away sa...

Näää fy va äckligt...fy vale!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Jessica och Johan sa...

HEJ VÄNNEN! vart är du tro?? SEMESTER ?? hursom...jag har en TÄVLING på min sida igen! ALLA KAN KIKA IN ! KRAM

Fröken Eko sa...

Bläää vad äckligt!

Total change of subject. Märker att det är andra blåggisar än jag som tar det lite sommarlugnt. Helt rätt!!!

/F

Unknown sa...

Fy va vidrigt... Jag har alltid undrat varför en del tvingar ner sina barn i bassängen med blöja innnför badbyxorna. Nu förstår jag. Tvi vale!

Tyvärr får det mig också att tänka på hur mig mage slått kullerbyttor de senaste tre dagarna och jag badade i poolen den dagen det började. Uj uj uj...

Speja sa...

Hujeda mig! Det var läbbigt. Ett riktigt bottennapp.

Ser att ni hade en trevlig, om än dramatisk, vistelse i Sverige. Tyvärr hade jag inte vägarna förbi neråt Österlen, i så fall hade jag hört av mig! Du verkar vara en så trevlig prick. Men vi har också haft en händelsefylld sommar med bland annat fall från tak och bruten hand.

Hoppas att allt är bra med er och att ni verkligen repat er från alla incidenter.

Kram!

Janeth sa...

Hallå där borta i värmen.
Hoppas att ni inte har åkt på en ordentlig maginfluensa, utan att ni mår toppen och ligger vid "pölen" och badar/solar.
Ha det gott//Janeth

Anonym sa...

Inte många chanser att hinna in på din blogg..tyvärr...njut sommaren, det som är kvar!

Nina

Charmkatti sa...

Hej!
Hur har du det?
Har ni överlevt bajsbassängen??

Kramar
Katti

Maria Berg sa...

Hur är det med dig?
MB

Livet på Citronodlingen sa...

Hej hopp,
nu tycker jag du har varit borta länge... Hoppas allt är bra!
Kram!

segsliten sa...

Nilla: Skit tur!

Piluttan: Japp, semester var ordet! Men nu är den över.

Sandbarnet: Hoppas att du mår bättre!

Speja: Wow, ni har då haft en händelserik semester!

Charmkatti: Vi överlevde!

Maria B: Allt bra!

Pysen: Sorry! Men nu är jag här igen!