måndag 27 juli 2009

Sammanfattningsvis

Nu är vi hemma igen. Inte blir det särskilt många dagar, men tillräckligt många för att ha tid till en pizza och ett par tvättar.
Resan till Sverige har varit lyckad om jag bortser från utresans katastrofala försening, magkatarr, och min blödande svanskota.
Lillklimpen tycker också att resan har varit bra, för vad är väl ett fall i en bäck på Astrid Lindgrens Värld och ett par hundra blåmärken, om inte ett tecken på att han har haft det roligt?
Och storklimpen? Han har njutit som en gris. För att snickra och slå sig på tummen, bränna fingrarna på kaminen, och uppsöka tandläkare efter att ha fått morfar över sig under en brottningsmatch (jag tror att det var det de höll på med), är väl småpotatis om man tänker på allt roligt han hittade på i sin vilda framfart.
Fem/sex tillbud på tjugo dagar är ganska bra tycker jag, för det kunde ju ha varit betydligt mycket värre. Dessutom så har min svanskota läkt, magkatarren har fått hjälp av dr. Losec, lillklimpen har torkat och storklimpens tänder verkar ha klarat sig bra. Det var lite pirrigt ett tag för det lilla bandet som håller ihop läppen och den övre tandraden var av, men som tur är har munnen bra läkkött, så nu är det som nytt igen.

Hoppas att allt är bra med er alla!

10 kommentarer:

Singelmamman sa...

Oh, ja, allt är bra. Blir lite matt av att läsa allt ni råkat ut för bara. Tur att resan hem gick bra.

fjortisensmorsa sa...

Ni har inte haft det långtråkigt i alla fall!? ;-)Vi bygger vidare på Arken!

nillas liv på pinnen sa...

Oj, är ni redan tillbaka i Italien? Ingenting rusar fram så fort som semester. Inte konstigt att det blir magkatarr och blåmärken!

Ingela la la sa...

Jösses, vad ni har hunnit med!
Ni verkar ha haft det bra ändå, tror jag ;)
Kram

Maria Berg sa...

Ja tänk man kankse skall börja mäta hur man haft det på antalet blåmärke- jag kunde i alla fall innan räkan hur mycket basket jag speklat pga blåmärke, MB

Jessica och Johan sa...

Kära vännen...TUR ni är hemma och i säkerhet!! Stå still !! men tur att det gick bra med ALLT ! KRAM

Livet på Citronodlingen sa...

Oj, det var inte dåligt! Tur att ingen blivit allvarligt skadad i alla fall :o)

Anne sa...

Oj det var verkligen en händelserik resa! Hoppas att allt lugnar ner sig nu då när ni kommit hem! Ha det bra, Kram

K-L sa...

Det ska tydligen vara så att vi missar varandra fast vi varit på nästan samma ställen. Vi kommer inte hem förrän på kvällen den trettonde.

segsliten sa...

Anne: Det blev inte mer än fem dagar hemma, sen bar det av igen.

K-L: Jag hoppas att det kan bli någon annan gång.