fredag 3 juli 2009

En packares outhärdliga kval

Jag borde packa! Värmen slår emot mig som en vägg. Jag borde faktiskt packa! Jag tar en klunk av något kallt. Nu, ska jag nog ta itu med packningen. Ska bara....titta till bloggen först. Om jag inte packar nu, så hinner jag aldrig bli klar. Det är kanske bäst att ta lunchpaus först. Och varför inte fikapaus när jag ändå är igång? Nu packar jag. Men, hade jag inte tvättat den här än? Då är det nog bäst att göra det först.

- Mamma, ska vi gå och bada?

- Det låter inte så dumt! Jag ska bara packa... badväskan först!

Oj, vad badväskan var snabbpackad! Då går det nog snabbt att packa resväskan också, hmpf! Jag kan packa resväskan ikväll. Det blir bra, nu vill jag bara ut i den friska...hrm...kvalmiga sommarhettan en stund.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ha, ha! Så bra du beskriver förmågan att skjuta upp och förtränga. Men du har alldeles rätt, klart resväskan packas lika lätt som badväskan.

nillas liv på pinnen sa...

Packning är överskattat. Jag brukar ta med mig minimalt med grejer och räcker inte det kan man alltid köpa det man saknar på plats.

Anonym sa...

I hettan är det alltid svårt att göra det man ska eller bör.. När åker ni?

Angelica sa...

Du gör helt rätt - ut och bada och njut av värmen! Här är det så varmt att jag bara sitter ;D

Kramar

Angelica

Anonym sa...

Ja har man skrivit en lista, går det av bara farten när man sätter i gång!!!

fjortisensmorsa sa...

Nudism är underskattat ;-) Strunt i packningen, finns de som lever på att sälja nya fina kläder! Ha det gott!

segsliten sa...

Singelmamman: Man kan ju alltid hoppas!

Nilla: Det är en bra metod, men det kan bli dyrt i längden. :)

Angelica: Sitta är skönt, det gör jag alldeles för sällan!


Weirdo: Jag har en lista, men jag packar för tre pers som ska vara borta i tre veckor.

Fjortisensmorsa: Okej, tar bara med tandborstarna och kör naket.