tisdag 30 juni 2009

Och gud sade:

Garde rob; och det vart klädkammare.

Efter att ha haft en trasig garderob i evigheter, så är nu ordning bringad! Garderoben i barnens rum är köpt i specialaffär och går ända upp till taket (3 m). Det enda kruxet med garderoben har varit korgarna. Först felmonterades de av ett gäng korkade killar, som dessutom gjorde hundra nya hål i garderobens väggar.

- Oj, korgarna går inte in på det här sättet. Låt oss göra ett par hundra nya hål så att korgarna sitter på vårt vis!

Visst, möbelfabrikanten gjorde en massa hål som absolut inte skulle passa till korgarna, bara för att jävlas. Låter ju troligt, eller hur!

Efter att ha haft korgar som ramlar ner i varandra i månader, ringde jag till sist och klagade. Efter att ha klagat cirka en miljon gånger kommer det äntligen en kille hit med nya skenor. Att även skenorna i korgarna pajat, tänkte de naturligtvis inte på. Killen upptäcker att allt är felmonterat, och skruvar därför in skruvarna i sina egentliga hål.
Garderoben fungerade någorlunda i någon vecka, men eftersom skenorna i korgarna var helt kass, så var vi snart tillbaka på GÅ igen.

Utled som jag var på det hela, lät jag saken bero ett tag. Men följden blev tyvärr att jag allt som oftast lät sakerna ligga på en fåtölj utanför garderoben. För vem orkar irritera sig och få vansinnesutbrott dag ut, och dag in?

Till slut nådde jag en gräns och började ringa företaget igen. De lovade alltid att kontakta mig, "Visst, Fru Segsliten, vi ringer så fort vi fått in de skenor ni behöver!", men ingenting hände. Efter ett säkert tio samtal, utan resultat, begav jag mig istället till Ikea. Där köpte jag ett gäng lådor i samma storlek som garderoben, men eftersom dörrarna sitter på ett annat sätt i min garderob, så funkade de så klart inte. Ska det jävlas, så ska det jävlas ordentligt! Så det var inget annat att göra än att hänga upp de trasiga korgarna igen. Sen har jag låtit saken bero...fram till igår.

Efter att ha fått lådorna på tårna, nytvättade kläder på golvet, och skrapat upp färgen på garderobsdörren, så fick jag nog! Som en snilleblixt från klar himmel, kom jag på att Ikeas trådbackar borde få plats. Efter lite mätande här, och lite stånkande där, så var saken klar...de skulle passa!


Puh! Jag fixade det till slut!

12 kommentarer:

Angelica sa...

Ett snilledrag med andra ord! Då hoppas jag att du slipper mer bekymmer med garderoberna :D Här hemma är det vad jag håller på med idag, rensar garderober! Blääää! Vad man samlar på sig saker som kan vara "bra att ha"...

Hoppas att du får en strålande mysig dag och njuter av dina nystädade garderober!

Angelica

Anonym sa...

Fin ordning du fixade efter allt detta!

Vicky sa...

Bra jobbat i värmen! Ser både snyggt och praktiskt ut.

Amanda sa...

Jösses vad fint och snyggt du fått det! Vilket jobb!

Jag skulle behöva inspireras av dig men måste tyvärr säga att det gör jag inte. :oD

Singelmamman sa...

Applåderar över din ork, så rutorna skallrar här!

Anonym sa...

Äntligen!! Allt ska man behöva göra själv.. Så fint och organiserat det blev :o)

Livet på Citronodlingen sa...

Du är ju smart! Skönt att ha det problemet ur världen :o)

Anne sa...

Men så fint det blev! "trägen vinner" sägs det ju.
Ha en skön dag!

victoria sa...

Haha, vilken duktig fixare du är...Du kanske borde komma hem till mig och hjälpa till med mina knäppa garderober! Att du hade tålamod!!!Hur har ni det nu för tiden? Snart dags för lite Alv va? Vi var där i dag och röjde lite...undrar när mina barn kommer att tröttna (jag verkar ju aldrig göra det, haha). Ha det gott min vän. Stor kram från Victoria

segsliten sa...

Angelica E: Klimparna är superglada över den nya ordningen, äntligen kan de ta saker där utan mammas hjälp. Tyvärr blir det nog fix hela veckan, men eftermiddagarna låter jag vara till långa badsessioner.

Weirdo: Som man säger: Bättre sent än aldrig!

Utlandsmamman: Gissa om jag njuter, garderoben känns som ny!

Amanda: Ibland måste man ta tag i saker...nu var måttet rågat!

Singelmamman: *Niger djupt* :)

RedPaint: Visst är det trist! Här betalar jag dyra pengar för fina garderober, och sen är Ikeas gör-det-själv lösning ändå den bästa.

Pysen: Ett litet steg bort från kaos, ett steg närmare kosmos!

Anne: F-n den som ger sig!

Viktoria: Ja, nästa vecka bär det av. Jag tycker det ska bli urspännande!

Jessica och Johan sa...

Precis sådär har vi det också...hyllsystemet i våra garderober var KASS och enda lösningen var såna trådbackar...perfekt. vilken ordning du har...;) eller är det mannen... har bi varmt och sol i Italeien med ? KRAM

segsliten sa...

Piluttan: Mannen? Nej, det är nog allt jag som står för den ordningen!