onsdag 10 juni 2009

Är du min typ?

Min typiska läsare är en gift, arbetande kvinna i 31-40 års åldern. Hon har två barn, bor i eget hus i en större stad i Sverige, och tar sig en titt här inne hos mig en gång om dagen.

Nu är ju statistik lite speciellt och kan avläsas på lite olika sätt, så här kommer några små tillägg.

Eftersom 35 % bor i storstan och 65% inte gör det, så är det ju egentligen missvisande att säga att min typiska läsare är storstadsbo. 21% av läsarna bor i en liten stad, 25% i ett litet samhälle och 17% bor på landet.

Även åldern kan tolkas olika, 41% av läsarna är emellan 31 och 40 år, och 41% är 41 år och uppåt.

De flesta av er har två barn (31%), men lika många har tre eller fler (31%).

52% bor i Sverige och 48 % bor i utlandet.

Vem av er stämmer in på beskrivningen av den typiska läsaren?

18 kommentarer:

Cecilia/svengland sa...

Allt stämmer förutom var jag bor!!!! :-) Och jobbar bara deltid också.....

Mamma J sa...

Inte jag. Jag har tre barn :-).

Anonym sa...

Inte jag iaf. Är INTE mellan 31-40, har INGA barn, bor INTE i Sverige, och INTE i hus.
Kul att man skiljer sej från mängden då.. :-)

Ingela la la sa...

Det var nära för mig ;) Vi har ju inte eget hus men annars så..

Kram

CharmKatti sa...

Nästan jag:-)
Fast det där med storstad stämmer inte.
hej från mej!

Tess sa...

Hmmm...ja du. Jag är 35 år. Gift - skild, gift - skild, numera sambo. Har 4 barn och bor i ett litet samhälle. Platsar jag någonstans tro?? :)
Kram

Tea Lady sa...

Hur har du fått fram denna statistik? Har du haft en quiz på bloggen?

Det stämmer in på mig på alla punkter utom åldern (snyft)... har några fler år på nacken än 41.

Kram
Lena

Wojtan sa...

Hej

Jag passar perfekt på din statistik!
35 år, 2 barn och bor strax utanför Gbg!

Wojtan

Livet på Citronodlingen sa...

Nix.. bara åldern stämmer in.. ;o)

Kim P sa...

*vinkar lite försiktigt*

38 år, tre barn och bosatt i mellanstor (runt 100´ inv) stad. Kikar in här en gång per dag men har nog ännu inte kommit mig för att lämna någon kommentar.
Eller har jag det?
Gillar din blogg i vilket fall :-).

Angie sa...

Jag är 36 år, bor på landet, i Sverige, har ett barn... Så ser min del av din statistik ut.

segsliten sa...

Svengland: Nära skjuter ingen hare! ;)

Mamma J: Kan vara skönt att skilja sig från mängden, eller hur!

RedPaint: Du måste helt klart vara undantaget som bekräftar regeln! :)

Ingela la la: Det gör inget, du får läsa här ändå! ;)

Katti: Wow, det var nära!

Fyrabarnsmamman: Du kanske inte är den typiska läsaren, men du platsar helt klart i läsarlaget!

Tefrossa: Japp, jag har haft en lång lista med frågor för att ta reda på vilka ni är, och vem som är den typiska läsaren.

Wojtan: Äntligen, jag började nästan tro att den typiska läsaren bara fanns i statistiken.

Pysen: Alltid något! :)

Kim P: Om jag inte minns fel lämnade du en kommentar för någon vecka sedan. :)

Angie: Låter bra tycker jag, tänk vad tråkigt det skulle vara om alla följde statistiken!

FoxensRos sa...

Allt förutom bor i storstan en by 2500 kan väl inte kallas StorStad?*S*
*kramas*

segsliten sa...

FoxensRos: Tveksamt!

nillas liv på pinnen sa...

För gammal och för fertil (tre barn), men annars stämmer det bra =)

segsliten sa...

Nilla: Du, det gör inget...jag gillar dig ändå! ;)

Fröken Eko sa...

Jaa du... inte jag iaf :)
Jag är ju <30, 0 barn (om inte HE-Man räknas som ett förstås, så barnslig som han är) och bor i en by i Finland.

0 poäng till mig alltså ;)

segsliten sa...

Fröken Eko: Helt okej!