fredag 15 maj 2009

Sjukskrivet

Idag behöver jag inte låtsas att det regnar...för det regnar...och jag har fortfarande feber...och ont i halsen...och tycker synd om mig själv. Det som är bra med att det regnar...är att jag kan vara hur sjuk jag vill...fast det vill jag inte! Och jag har rätt...att göra vad jag vill....för jag är ju sjuk. Men jag vill inte göra något alls...förutom att slöa vid datorn...och läsa lite i min bok. I och för sig...måste jag ta hand om lillklimpen också. Han är på väg hem nu...med sin pappa. Det är också en fördel...med att vara sjuk...man får hjälp med marktjänsten.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Aj, vad trist att vara sjuk...Krya på dig!

Fidenza känner jag igen men ej det andra stället!? Skall kolla på det när gästerna gett sig av!

Nina

mockapocka sa...

Lite lagon sjuk bör man vara med jämna mellanrum. Enda sättet att varva ner...

segsliten sa...

Nina: Om jag inte minns helt fel så är Fidenza en liten medeltida ort.

Mockapocka: Fast halsont gillar jag inte!

Livet på Citronodlingen sa...

Varm apelsinjuice eller glass, det är grejjer för halsont det :o)

K-L sa...

Vad trist med sjuka och regn. Jag hoppas att du kryar på dig snart.

P.S. ÄÄÄÄÄlskar Cornelis.

Ingela la la sa...

Nej, vad trist.. Fast tur att du får hjälp med marktjänsten, då finns det ju liksom tid för dig att vara sjuk och tycka synd om sig själv får man.. ;)Jag tycker oxå synd om dig.

Krya på dig!
Kram Ingela

segsliten sa...

Pysen: Ska genast fixa det!

K-L: Då är vi två!

Ingela la la: Skönt att bli tyckt synd om!

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre snart. Att vara sjuk är väl inget bra alternativ när man har barn- vardagen stannar ju inte upp för det..

Vero sa...

En liten släng av sjukan skulle man ha oftare om man har sådana fördelar... fasiken, jag blir ju aldrig sjuk... "Ont krut förgås sällan" säger min man... förstår inte alls vad han menar.

segsliten sa...

RedPaint: Nej, tyvärr inte.

Vero: Nej, vad kan han mena med det?

Veronica sa...

Krya på dig tjejen! Och passa på att inte göra någonting :)

Kram på dig

Jessica och Johan sa...

KRYA på dig lite sådär lagom så du inte behöver skta marktjänsten... KRAM