torsdag 23 april 2009

Romantik med förhinder

Igår kväll tittade jag på en härligt romantisk film, vilken helt oförväntat satte min alltigenom orealistiska och svärmiska hjärnhalva i gungning. När jag sedan för en liten stund sen tittade in hos utlandsmamman, och såg att hon hade hantverkare i huset, så fullständigt exploderade mitt trånsjuka sinne. Sambon är tyvärr inte nåbar just nu, men brevbäraren borde ju dyka upp när som helst. Vet bara inte hur jag ska få honom att komma hit upp till tredje våningen, för jag hinner nog inte flytta upp brevlådorna innan han kommer. Hade han varit hantverkare så hade det ju inte varit några problem. Jag kanske får ringa elektrikern istället, han är riktigt söt. Och det skulle ju vara lite mindre krävande också, eftersom han inte kommer varje dag, utan bara när jag ringer. Fast om jag tänker efter riktigt ordentligt så är gillar jag nog brevbäraren bättre. Och lite hantverkare är han väl, han hanterar ju post hela dagarna. Jag får se till att hitta på något som kan tänkas ingå i hans arbetsuppgifter. Jag kanske kan be honom att komma upp och justera brevhögen i hallen. Eller varför inte sekretären i sovrummet? Jag har tyvärr inga etsningar att locka med, möjligen att jag kan hitta någon gammal frimärkssamling i källaren, men vem tittar på sånt nuförtiden?

7 kommentarer:

Veronica sa...

Självklart, frimärkssamlingar går alltid hem :) Vem kan avböja ett sådant inbjudande?! Bara en postino?! hihi!

Kram på dig

Monica sa...

Hej !!!!!!1
Oh,guuuuu,nu skrattar jag ihjäääääääl mig .... !!!!!
Speciellt snytingen , var en höjdare.....!!!!!!!
ja,brevbäraren ja, förstod väl att du hade tankarna på honom......du kan väl hitta på nåt om att du har ett paket hemma, som du inte vet hur mycket frimärken du ska smacka på.......sedan när han väl är uppe, så börjar du babbla om kaffe o sånt......och sedan när paketet kommer på tal.....så kommer du helt enkelt på att,jäklar ....min man tog det nog i morse ...och förlåt så mycket....nu kom du upp i onödan....och ja,....so sorry.....
Ja, min fantasi, är det inget fel på i alla fall....men....vet inte om det fungerar.....
Kram på dig....
Monica

mockapocka sa...

Klart du ska plocka fram frimärkssamlingen. Eller varför inte dagböckerna. De är också meddelanden (som brev) kan man väl säga. Du kanske har en cykel som han kan laga. Alla brevbärare måste ju kunna laga en punka lite snabbt.

Anonym sa...

Nja om du nu är sugen på en hantverkare, nöj dig för sjutton inte med någon brevbärare. Sikta hellre in dig på en svettig snickare med snygga abs!

Speja sa...

Haha, du kan väl öppna fönstret och böja dig ut lite snyggt och fråga om han inte kan komma upp med posten. Hälta kan ju drabba en plötsligt, eller hur;)

segsliten sa...

Weirdo: Ingen dum idé alls!Jag var ihop med en svetsare en gång i min ungdom, och han var både svettig och vältränad.

Daniel sa...

Klart frimärken går hem, 100 på det