måndag 20 april 2009

Lägesrapport

Post: Ingen post så långt ögat kan nå, så jag drar helt enkelt den slutsatsen att post inte kommer på måndagar i det här landet, eller åtminstone inte i den här stan. Inte ens om man har en ung och snygg brevbärare och håller espressobryggaren varm hela dagen. Man kan ju aldrig veta om man får oväntat besök!

Elektricitet: Brödrost, tv och dator samtidigt är för mycket för mitt elnät. Jag gick ner i källaren och kollade elmätaren. Och kan ni tänka er så rart! Där satt den så snällt på väggen och blinkade fram följande meddelande: Tillfälligt avstängd på grund av att 35 % av den totala kapaciteten används simultant. Vilken tur att elmätaren är så effektiv att den kan tala om det för mig! Synd bara att elen var borta i tjugo minuter just när jag hade tänkt laga lunch. Alltså, om jag inte kan använda mer än 34,99 % av kapaciteten åt gången, vad ska jag då med de resterande 65,01 procenten till?

Spel: Jag har varit gulliga mamman och spelat spel med lillklimpen hela dagen. Säger någon ALGA, så hoppar jag från balkongen!

Tandmusen: Storklimpen håller på att tappa en tand till! Jag börjar undra om jag har råd med det här, hur många tänder har en sån där liten egentligen? Lillklimpen blev lycklig av nyheten och försvann in i barnkammaren. Klirr, klirr, något klirrade och rullade runt på golvet i barnens rum. Jag springer dit och hittar lillklimpen på golvet plockandes med alla sina pengar. Vad gör du? frågade jag. Jag tar fram alla mina pengar, svarade lillklimpen glatt. Jag vill också göra som du och lägga pengar under storklimpens kudde!

Summan av kardemumman: Jag har överlåtit allt som har med pengar och utbetalningar att göra åt lillklimpen. Espressobryggaren har torkat ihop totalt. Och jag har gnidit pinnar på balkongen för försöka få till en eld, där jag kan rosta mitt bröd. Förresten, visste ni att Algas spel brinner väldigt bra?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Alga låter som en bra dag...sällskapel är inte att underkasta!

Livet på Citronodlingen sa...

Hmm, det krävs visst mer för att övertyga lillklimpen om att du inte är en mus... ;o)

lurigopalia sa...

Du har tur du som ens sett din brevbärare. Gården är så stor så jag har 1,3 km till brevlådan vid stora grinden.Elen det är lika här om jag tvättar kan jag inte använda ugnen samtidigt, Det går vist att få bättre kräm på elen men det lär vara svindyrt.

nillas liv på pinnen sa...

Vilken gullig lillklimp du har! Att vilja ge sina pengar till storebror måste ta priset på generositet =)

Tess sa...

SKRATTAR!! Underbar sammanfattning. Finner inga ord :)
Kram

Anonym sa...

I Italien får man alltså ta det som det kommer och hoppas på det bästa. :-)
Jag älskar spel.. kan byta med dej för en dag om du vill :-)

Vicky sa...

Har "funkar" posten, jag fick MAMA idag :)

K-L sa...

Hahahaha! Lillklimpen är grymt skön även om han har tvingat dig att spela spel hela dagen. Tur att du fick ett giltigt skäl att elda upp det, hahaha.

mockapocka sa...

Fantastisk rolig rapport från en annan del av världen! Och vilken summering! Du skriver verkligen väldigt bra och underhållande.

segsliten sa...

Weirdo: Jovisst, men det beror på hur många gånger man tvingas spela dem!

Pysen: Han satt och myste hela middagen medan storebror pratade om tandmusen. Du skulle sätt vilka menande blickar han gav mig!

Lurigopalia: Jag börjar fundera på om jag inte har 1,3 km till elen, för hit verkar den inte alltid nå.

Nilla: Ja, och idag ville han ge honom en snyting också, så generös, så generös!

RedPaint: Visst kan vi byta...hur många gånger tror du att du pallar med 'Vem är det?' innan du bryter ihop?

Utlandsmamman: Kul, då får jag väl den imorgon, för det är väl inte måndag hela den här veckan?

Kajsa-Lisa: Fast han var inget 'grymt skön' när jag somnade i en kvart. Snarare bara grym, för han smulade papper och hällde över mitt ansikte för att få snöeffekt. Och när inte det hjälpte 'råkade' han tappa ett spel på min näsa.

mockapocka: Alltid kul att få dela med sig!