söndag 1 mars 2009

Uppehållsort okänd

Idag har jag varit på en lunch och två kalas. Jag tror aldrig jag ätit så mycket tårta på en och samma dag i hela mitt liv. Ett litet missöde inträffade dock. Min väninna glömde tala om att hon flyttat, och klockan fem ringde jag på dörren på hennes gamla adress. Jag var en aning skeptisk inför namnet på dörrskylten, och började genast ana ugglor i mossen. Som tur var hade pappa kört mig och lillklimpen, så han kunde snabbt köra oss till den nya adressen. Nuförtiden får man ju behålla sitt telefonnummer när man flyttar inom samma stad, så jag har ju inte haft någon anledning att misstänka något. Slutet gott, allting gott! Och som plåster på såren bjöd hon på en underbart god cateringbuffé.

7 kommentarer:

thebromanders sa...

Tårta låter gott!! Så länge den inte är amerikansk...

Livet på Citronodlingen sa...

ojdå... så kan det gå när inte haspen är på! Var det nån hemma eller slapp du undan med blotta förskräckelsen? :o)

segsliten sa...

Pysen73: Det var en halvnaken karl hemma. Han tog över fem minuter på sig att öppna, och sen stack han ut näsan genom dörrspringan och tittade frågande på mig. Men då hade jag redan min kompis på tråden, så han var snabb att stänga igen.
Kram ☺

Lallis - liv och leverne sa...

men vad tokigt. *s*
Tur att du hittade rätt till slut.
Söndagskram från mig.
/Lallis

Jessica och Johan sa...

GRATTIS du kammade hem min vinst om tröjan. känns kul att det var just du!! Maila mig adress
piluttan495@hotmail.com
Kram

Veronica sa...

Haha, det kan bli mycket fika i Sverige :) För mycket ibland...

Kram på dig

Anonym sa...

hehe,var det någon som öppnade där du ringde på??