lördag 28 februari 2009

Två millimeter är mer än nog

Fortfarande sol! Igår kväll och i natt kom det lite snö, så efter lunchen fick lillklimpen ta en tur med kälken i backen. Ingen stor backe, inte mycket snö. Men med ett par millimeter kan man komma långt när man är liten. Lillklimpen kastade sig av kälken, rullade sig förtjust i snön och njöt som bara den!


Det här är inte kälkbacken!

Synd va!

Det här är den snökanonbehandlade slalombacken som ligger ett kvarter bort. Lillklimpen ville att vi skulle gå dit och åka kälke, och kunde inte riktigt förstå varför han inte fick. Det var inte så lätt att förklara varför, men efter någon minuts lirkande och förklarande förstod han hur farligt det kan vara att åka där, för att inte tala om att det faktiskt är förbjudet.

7 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Jag kan tänka mig att klimpen är lockad av att åka pulka i den där backen! Själv skulle jag inte komma på tanken att försöka ta mig ner för den där backen varken på dena eller det andra sättet ;o)

Anonym sa...

skulle oxå vilja åka i den backen om jag vore honom...men det är tur du kunde förklara bort det..men det är inte alltid så lätt att förstå då man är liten ;)

Veronica sa...

Nu vet jag vad het vägg är för nåt, tack :) Är det ett Stockholmsuttryck?! Du vet, man är ju lite efter när man kommer från Dalarna, hihi!

Den där backen skulle jag också vilja åka i! Pulka alltså :)

Kram

Maria Berg sa...

nej det kan var svår ibland - det är ju en backe och han vill åka kälke.
Våren smyger sig fram hos mig och idag har jag både snödroppar, krokus och vintergeck som blommar.

/MB

Nipe sa...

Åka pulka i preparerad backe, det är ju hur kul som helst, men kanske inget för barn. Inte vuxna heller egentligen kanske.
Kan väl jämställas med att åka miniskidor, borde också vara förbjudet.

Anonym sa...

Var ligger denna backe, i Stockholm?

Nina

Anonym sa...

önksar dig en underbar lördagskväll