onsdag 11 mars 2009

Snillrikedom

Idag blåser det något förfärligt! All skit och all sand som ligger på marken virvlar upp, och det är nästan stört omöjligt att ha korpgluggarna öppna. Eftersom storklimpen kommer hem halv ett på onsdagar, var han tvungen att följa med mig till dagis och hämta lillklimpen. Precis när vi skulle ut genom dörren kastar han ur sig ett "Ska bara!" och försvinner in i lägenhetens mörker....för att en halv minut senare dyka upp med simglasögonen på! Himla bra idé faktiskt! Inget gnäll från storklimpens sida, och turen till dagis gick som en dans. Vi fick ju i och för sig en hel del undrande blickar, men det var det värt. Jag måste säga att jag var riktigt avis där jag gick och försökte titta ut genom mina hopknipna gluggar. Fortsätter det så här så blir det simglasögon för mig med imorgon.

6 kommentarer:

Tant Janet sa...

Det ska ju vara bra väder nu när jag är på g ner :-)

Jessica och Johan sa...

sand!!! var glad för det... här är det vit form och kallt... ska vi byta??

Livet på Citronodlingen sa...

hahaha! Här får man konstiga blickar om man är ute och promenerar, så jag kan tänka mig hur folk tittade :o)
Mamma föreslog en gång att jag skulle börja med stavgång, men det räcker med de nästan-olyckor som orsakas av en ensam tjej som bara går... liksom... och inte vill hon ha skjuts heller.. helskumt verkligen... ;o)

Ingela la la sa...

Haha, vilken syn!

Vad jag grät när jag läste din kommentar idag... tack så mycket för dina ord och fär att du delar med dig! Visst är det tryggt att dom ser efter oss lite?
Kram Ingela

Anonym sa...

Hej där,
smart grabb du har!!!Haha. I ag berättade jag för mina killar om att dina barn hade diskuterat Svampbob fyrkant. Båda var överens om att han är en tvättsvamp och inte en ost så Noah tyckte att dina pojkar kunde bråka om Patrik i stället. "Han är ju en sjöstjärna men han ser ut som andra saker också...", sa Noah. Ett tips från en sexåring till dina barn.

Ha det gott och glöm inte simglasögonen i morgon! Kram Victoria.

Anonym sa...

Kan du inte ta ett kort när ni är ute och promenerar ingen kommer att känna igen er i alla fall :-)Men vi andra kan få ett gott skratt.

Kram