torsdag 26 mars 2009

En vän

Idag har fingrarna fastnat redan innan de nått fram till tangentbordet. Jag känner en sådan oerhörd sorg, och vad jag än försökt skriva, så har det känts banalt och otillräckligt.

När det händer en vän något, i det här fallet en bloggvän, så känns det så oerhört viktigt att finnas där. Att kunna ge stöd. Att visa att man delar sorgen. Och om det hade varit möjlig, vilket det tyvärr inte är, bära sorgen i vännens ställe. För är det inte så med vänner, att man delar varandras glädje, men försöker bära varandras sorg? Eller kanske snarare, bära varandra i sorg. Ja, för det är väl det vi försöker göra med vår närvaro, med våra ord, med vår medkänsla och kärlek - vi försöker lyfta varandra för att orka gå vidare.

Y Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, Y
men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår.

(Kinesiskt talesätt)

Jag tänker på er.
Ta hand om varandra!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Fint..

Bloggullet sa...

Så fint, så känner jag med att man ska ställa upp för sina vänner. Undrar även vad som hänt.
Kramar

Anonym sa...

Ja, man försöker bära, men det känns så ofantligt otillräckligt.. :o((

Ingela la la sa...

Fint skrivet.. Visst är det svårt. Grymt och orättvist...
Kram Ingela

Anonym sa...

Vad du skriver fint...önskar man kunde göra nåt...Kram!

Veronica sa...

Det du skriver är så rätt och så fint!

Kram på dig

Monica sa...

Hej !!!
Du skriver så fint.......
Och du har så rätt.....
Kram,
Monica

Jessica och Johan sa...

Hej! det var länge sen nu... vad har inträffat kan jag ju undra? Vad bra att du blev nöjd över paketet...kram

K-L sa...

Så sant och så bra sagt.

Massor av kramar.

Sara Yilmaz sa...

hehe jadu,de kanske virrar runt där än ;)) vackra ord.kram

Vero sa...

Jag känner för dig exakt samma sak och du har verkligen fått ner även mina känslor i ord.

Tänker på dem jag också.

Önskar dig en fin dag och sänder dig en kram för dina fina ord. Ta hand om dig!

Monica sa...

Hej !!!!
Tack gulliga du.....ja,jag har en vägg i vägg....men jag skickar ett mejl och berättar mer........
Och har jag helt fel.....eller är en viss person still going strong.......helt sjukt i så fall....
Kram,
Monica

Myra sa...

Det är verkligen fruktansvärt de som hänt. Man kan omöjligt förstå fullt ut. Men finnas där kan man och det gör du verkligen, och flera med dig. Hoppas hon känner av och tar emot erat stöd.

segsliten sa...

Svar till Monica: Inte här i alla fall!
Kram ☺

Monica sa...

Hej !!
Nej,det var nåt annat......tidigare.....men tror det är borta nu......
Skickar mejlet som jag lovade så fort jag hinner......
Kram,
Monica

Monica sa...

Håller med dig.......jag gjorde också nästan det.....
Kram,Monica

Vero sa...

Så lite så, jag är glad om jag kan sprida lite glädje. En dag som denna.

Kram på dig och ta hand om dig och de dina!

Anonym sa...

Med sorg har jag läst allas bloggar och förstått,med hjärtat sänds varma kramar