fredag 20 februari 2009

Konstfilosof vs bullerbas

Storklimpen för två år sedan:

- Lillebror gillar bilar, hundar och motorcyklar. Det gör inte jag, jag gillar tjejer!

Storklimpen är min lilla tänkare och estet. Han gillar allt som är vackert, och i den kategorin ingår enligt honom tjejer. Han älskar vackra tyger, färgglada papper, pärlor och allt annat som går att pyssla med. Bilar är något han bara bryr sig om, om de är vackra att se på.
Lillklimpen däremot älskade bilar och motorcyklar från det han skådade dagens ljus. Och blev helt salig då han ärvde en hel låda med (orörda) bilar.

Jag hade aldrig trott att jag skulle få ett barn som var intresserad av bilar. Tänk så det kan bli!

Detta betyder emellertid inte att storklimpen är lugnare än lillklimpen. Nej, de är av samma skrot och korn båda två, ena riktiga upptågsmakare.

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

Vet inte hur det är i Italien, men här är det väldigt mycket prat om genus. Och hur man ska förhålla sig till det i skolan och på förskolan. Men jag tror inte det går att styra, en del gillar "killgrejor" och den del gillar "tjejsaker", oavsett kön!

Veronica sa...

Kul att dina barn är så pass olika, fast ändå lika när det kommer till att vara vild :)

Ha en fin lördag!

Kram