onsdag 9 december 2009

Desorganisering - lova runt och hålla tunt

De skulle bara in och ut över dagen sa de, målarna alltså. Hahahahaha! En fjärdedel av lägenhetens innehåll står i köket, en nio kvadratmeter trång tarm, och resten av grejerna står under plast i olika rum. Så nu sitter jag här i ett uppochnedvänt hem och undrar hur jag ska lyckas skrapa fram fyra sovplatser till natten.
Idag gick det ganska bra eftersom jag hade barnen hos farmor men imorgon blir det värre. Lillklimpen kan nog vara på dagis men storklimpen, som har passat på att få 39,5 i feber just idag, kommer få vara hemma i bråten med mig.

Jag håller tummarna för att det ska vara klart imorgon kväll. Men vem vet ... de rör ju sig om hantverkare ... och de är italienska sådana till på köpet.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Saknar ord...ge dem en vecka...:=P

nillas liv på pinnen sa...

Det är såna gånger man inser hur ljuvligt det är att ha ett hem som fungerar...

Unknown sa...

Varför blir jag inte förvånad? : o

Hålla tummarna för att det blir fint till jul ; )

segsliten sa...

Johanna: Det verkar som om de blir klara i kväll ... fantastiskt!

Nilla: Precis!

segsliten sa...

Sandbarnet: Det blev jätte fint. Nu ska det pyntas!!!

Kicki sa...

Viva italienska hantverkare!!! :-D

Unknown sa...

Du gav mig en gnutta hopp där...:=)