onsdag 19 augusti 2009

Seg böna söker ärtigt bordssällskap

Eftersom jag och klimparna bestämt oss för att rymma fältet, så kommer jag att återvända till Sverige. Inte idag, inte imorgon, men i början av september bär det av norrut igen, vi tänkte bara lida ett par veckor till först. Det måste vara martyren i mig som envist hänger sig kvar här i denna fuktdrypande skärseld. Vad väntar jag på? Martyrglorian, som tack för mitt oförskyllda lidande?

Eftersom ombyte förnöjer, så blir det vår vackra huvudstad som får besök den här gången. Det var ett tag sedan jag var i Stockholm utan vinterjacka, så det lär finnas en hel del att njuta av, både för mig och klimparna. De senaste gångerna jag varit i Sverige har jag tyvärr drabbats av magkatarr och inte riktigt varit i form, men den här gången har jag gett mig fanken på att ha det trevligt, så pass trevligt att jag tänkte att ni kanske skulle vilja vara med på ett hörn. Eller hörn och hörn, vad sägs om en helkväll ute? En middag på någon trevlig restaurang och sen, för de som har lust, lite bekymmerslöst skuttande och struttande på något av stans uteställen. Har ni lust?

Så, om ni bor i Stockholm med omnejd, eller om ni har lust att komma upp/ner bara för att vara med, kommentera!

Jag hade tänkt mig fredagen den 4:e eller lördagen den 5:e september. Skriv vilken dag som passar dig bäst och lämna gärna förslag på någon bra restaurang. När jag vet var, när och hur många vi blir så bokar jag.

13 kommentarer:

fjortisensmorsa sa...

Låter jättekul! Själv är jag inbokad på en skittråkig middag på Darlingens jobb..*SUCK* Hoppas att ni får riktigt kul!!

Singelmamman sa...

Men nä! Då är jag ju i Italien! Nä snälla, kom veckan efter, snälla, snälla snälla!

segsliten sa...

Fjortisensmorsa: Inte båda dagarna väl?

Singelmamman: Tyvärr är resan redan bokad. Jag kommer nog upp igen senare i höst, och då får vi väl försöka få till det.

plingan sa...

Lite för långt för mig men det låter som en riktigt kul idé!

Ha en skön torsdag!
Kram Pernilla

mockapocka sa...

Jaha nu förstår jag! Läste det senaste inlägget först och trodde det var i Italien...hade gärna åkt tillbaka. Men det är alltså i Stockholm. Roligt!
Ska bara kolla en sak först. Återkommer!

segsliten sa...

Mockapocka: Det vore supertrevligt! Jag håller tummarna för att du ska lyckas fixa det.

mockapocka sa...

Ser inte ut som det går att komma till Stockholm den helgen, tyvärr. Hoppas det blir någon annan gång.

segsliten sa...

Mockapocka: Tråkigt, jag hade hoppats på att du skulle få ihop det.

Vero sa...

Jag hade gärna åkt... Men vi ska på 40 års fest på lördagen och eftersom jag har en bit är inte fredagen aktuell i och med jobb etc...

Medddela gärna om det blir senare igen...

=)

victoria sa...

Hej
Länge sen sist...jag är så dålig på bloggarna nu för tiden!!!Hade varit skitkul, men det är lite kort varsel...det är en bit upp till Stockholm och jag har såå fullt i almanackan. Min sambo tycker att jag gör alldeldes för mycket utan min familj just nu (Jag håller med till viss del). Snälla, säg till om det blir en annan gång.Jag skulle tycka det var så roligt att få träffa dig. KRAMAR till min kära bloggvän!!!!

segsliten sa...

Victoria: Jag svarar inne hos dig.

Anna sa...

Vad är väl en helg i Stockholm? Den kan vara trist och tråkig och.. och.. alldeles alldeles underbar.

Bry dig inte om mig, är bara lite avundsjuk... ;)

segsliten sa...

Anna: Ja, man känner sig lite som Askungen när man får tillfälle att sticka iväg och äta helt utan man och barn. Att jag sen är hemma i Stockholm gör ju inte saken sämre precis. Din avundsjuka är befogad.