torsdag 20 augusti 2009

Med rätt att klaga

Förra månaden kom min lingonvecka för sent, och den här månaden har den kommit för tidigt. Eller, egentligen så har den nog bara kommit hem från semestern och gått tillbaka till sitt gamla vanliga schema, men vad hjälper det mig? Jag har likt förbannat skitont och mår piss! För att inte tala om mitt låga blodtryck, som bara sjunker och sjunker. Och vad beror det på, om inte den här förbaskade hettan och hennes ständiga följeslagare luftfuktigheten! Och piller mot mitt låga blodtryck kan jag inte ta, för de har en förmåga att dra ihop ådrorna i benen, och det pallar inte mina redan blåa och alltför trögflytande ådror med, åtminstone inte i den här värmen.
Gnällig? Absolut inte!

8 kommentarer:

Jessica och Johan sa...

Klart du ska gnälla....Vill också ha värme...hade gärna ätit en bit mat....men är ju inte DÄR liksom...

Livet på Citronodlingen sa...

Min beter sig inte heller alls som den ska.. hoppar lite hit och dit... för att inte tala om vilken störtflod det har utvecklats till sedan jag började med den blodförtunnande medicinen... suck...

Speja sa...

Gnäll på bara, jag känner med dig. Far också illa under den röda perioden varje månad. Det är orättvist!

segsliten sa...

Piluttan: Synd! Det verkar svårt att få ihop ett gäng, jag hoppas att jag ska lyckas till slut. Du förstod väl att det var Stockholm det handlade om?

Pysen: Kan inte annat än sucka, men idag verkar vädret bli sämre ... JIPPI!

Speja: Hade gärna låtit mannen ta över den biten ibland, det hade varit skönt att köra ett varannanmånadsschema.

nillas liv på pinnen sa...

Klaga på du, det är en mänsklig rättighet. I synnerhet på sin egen blogg. (Vad ska man annars ha den till liksom?)

segsliten sa...

Nilla: Tack! Jag kände att jag behövde få ut det. Jag kände mig riktigt lättad efteråt.

CharmKatti sa...

Jag håller verkligen med Nilla, det måste ju för tusan vara därför bloggfenomenet uppfanns!

Ang din stockholmsresa, jag hänger gärna på, men...
Jag måste kolla upp lite saker, maken babbla nåt om att han skulle ut med gamla jobbarkompisar.

Kram
Katti

segsliten sa...

Charmkatti: Håller tummarna för att du ska få till det!