torsdag 27 augusti 2009

Betydelsenyans

Idag har det lagats pannkakor. Eftersom det varit så varmt den senaste tiden så har inte långvariga köksprojekt varit på tapeten. Inte heller har lusten för stabbiga måltider velat infinna sig, så klimparnas längtan efter pannkakor har hållit sig på mattan. Men, eftersom jag i ett svagt ögonblick, sittandes i ett luftkonditionerat flygplan på väg hem från semestern, utlovat pannkakor så fort det blivit en aning svalare, så var det alltså dax för det idag. Vad som anses som "en aning svalare" kan ju diskuteras. Men efter nattens blixtar, dunder och påföljande syndaflod, så fanns det inte någon plats för sådant. Klimparna ansåg att det blivit "en aning svalare", punkt slut!
Ingen barmhärtighet stod att finna, så en obetydligt svalare segsliten moder gjorde sina älskade klimpar till viljes och stekte ett berg med pannkakor ... i ett 35 gradigt kök.

Nästa inplanerade köksprojekt är en sats köttbullar till jul.

Den som ber mig om lagad mat innan dess kommer att halstras och serveras med ärtor i simmig sås!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Efter att ha läst ditt inlägg ska jag göra pannkakor nu :-)

segsliten sa...

Redpaint: Hoppas du har ett svalare kök än jag.

Livet på Citronodlingen sa...

uffa.. det där var taskigt.. jag vill också ha pannkakor... när kommer du hit??? (jag har bara 34 grader i mitt kök ;o)

segsliten sa...

Pysen: Det var ju betydligt svalare!

Maria Berg sa...

Härligt att bli uppslukad av en bok och det är skönt att inte behöva göra något i köket förrön till jul.

Hälsa påganan från mina tejor och vi träffas gärna när ni kommer till Sverige nästa gång om er tid med ger det, MB

segsliten sa...

Maria: Det ska vi väl lyckas med på ett eller annat sätt.

K-L sa...

Här steks det pannkakor flera dagar i veckan. Men jag har varit smart, eller dum, nog att inte sätta upp någon termometer i köket.

ingela la la sa...

Nu skrev jag en jättelång förklaring varför jag har bytt och den försvann *suck*

Hur som helst.. Jag ville ha en egen domän och blev då rekommenderad att byta till Word press, det finns mycket mer möjligheter med en sån blogg tydligen.. nu har jag inte den kunskapen så jag vet inte om det hade spelat så stor roll. Men jag provar och så få vi väl se, vem vet rätt vad det är kanske jag lär mig ;)

Kul att du tittade in!
Jag var/är lite orolig att en del favvobloggisar försvinner längs vägen men då får jag väl leta upp dom :)

Kram

segsliten sa...

Kajsa-Lisa: Tur för dina barn! Annars tycker jag att pannkakor är bra. Mjölk och ägg i mängder och ingen som sätter sig på tvären.

Ingela: Jag kanske skulle ta mig en titt på worlpress. Och du ... ingen fara på taket, jag hänger kvar.