fredag 17 juli 2009

Jag har i alla fall haft tur med vädret

Här är allt toppen! Klimparna mår som små grisar, och jag har fått tillbaka min magkatarr. Lite lindrigare den här gången, men lider gör jag i vilket fall som helst. En riktigt härlig sommarmagkatarr med illamående och magvärk var precis vad jag önskade mig, kunde in vara bättre!
Som grädden på moset så slog jag min svanskota idag, aj, aj, aj! Jag åkte ett endaste åk i den minsta vattenrutschbanan på Tosselilla Sommarland, och följden blev en värkande svanskota och hela bikinitrosan full med blod. Storklimpen hade varnat mig för att "det gjorde lite ont i rumpan" att åka just den, men eftersom jag inte trodde att lite ont i rumpan skulle få sådana dramatiska följder, så åkte jag ändå. Grejen var den att jag lovat åka med lillklimpen som inte ville åka själv. Hade det inte varit för hans skull, så hade jag nog aldrig gett mig ut i det kalla poolvattnet, det kändes liksom inte riktigt som min grej. Men vad gör man inte för sina barn?
Det var ett hemskt åk. Smärtan var outhärdlig, så efter ett par minuters "Aj!", och lika många minuters "Oj!", så spädde jag på med några "Jäklar vad det gjorde ont!". Jag vet inte riktigt om det hjälpte, men jag lyckades i alla fall komma upp ur poolen igen. Efter att ha ojat mig ett litet tag till, så styrde jag min värkande, och en aning böjda, lekamen mot badvakten.

- Ähm, jag vill bara tala om att det är något fel på den gröna vattenrutschbanan. Det är något som sticker upp, jag blöder från svanskotan!

Badvakten ser bekymrad ut, går ett halvt varv runt mig, och böjer sig sen ner så att han har huvudet i höjd med min akterspegel, och utbrister:

- Får jag se?
- Ähm va! Nej, jag skulle inte tro det!

Badvakten ser snopen ut, tittar ut över den knökfulla badanläggningen och inser sedan att läget för rumpbesiktning var illa valt. Han vänder sig snabbt om och går därifrån, medan jag linkar iväg åt andra hållet.

Okej, vad är lite magkatarr egentligen? Tänk ett stort glas salpetersyra till maten, så kanske ni fattar. Och en blödande svanskota? Lite djävulskap får man ju räkna med när man är på semester ... det är ju där charmen ligger har jag hört!
Tro det eller ej, men i det stora hela så har jag det faktiskt helt underbart!

15 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Aj som fan!
Jag slog i svanskotan rejält på ett tyskt badland en gång (eller rättare sagt så var det nån j***vla unge som inte väntade på sin tur i vilda forsen, och därmed körde sin häl rätt in i min bak). Jag fick en spricka i den och kunde inte sitta på evigheter...
Skönt att ni åtminstone har tur med vädret ;o)

nillas liv på pinnen sa...

Blödande svanskota låter inte roligt =/ Och inte magkatarr heller förstås.
Skönt att ni har det bra förutom det.

Kram!

Anonym sa...

Livsfarligt med vattenrutschbana men jag tycker sånt är kul. Jag ser fram emot den dagen jag kan ta min blivande knatte dit. :-)

Kul att du har det underbart trots blod, illamående och värk.. :-)

malin sa...

Nääe, men gu va hemskt! STACKARS dej! :(

Jo det var inte gassande sol då vi badade, men vädret har hämtat upp sej sen dess! :)

Hoppas du inte har allt för ont i ändalycktan!

Kram Ma

malin sa...

Solsting har jag nog, blev det en kommentar nyss?

Vet inte riktigt vad jag gjorde tror jag!?

;)

Kram Ma

segsliten sa...

Pysen: Jag antar att min bakdel befann sig under någon lycklig stjärna. Jag har ont som sjutton i såret och är lite öm, men jag tror inte att det är värre än så.

Nilla: Det är svårt att låta bli att njuta då allt grönskar och det prunkar i rabatterna.

RedPaint: Din plutt kommer nog ha riktigt roligt den dag det är dax! Vilken fin magbild du har lagt in.

Malin: Kommentaren kom med! Det svider och ömmar ordentligt i svanskotan, men annars är allt OK!

mockapocka sa...

Men det låter FÖRFÄRLIGT! Fy satan vad ont det låter. De borde stänga av den rutschbanan omedelbart.

Ingmarie sa...

Trevliga badvakter på Tosselilla!
Hoppas du inte har så ont längre.
Glöm nu inte att besöka Hasse o Tage museet i Tomelilla...helt fantastiskt!

Kram från Österlen!

segsliten sa...

Mockapocka: Håller med fullständigt

Ingmarie: Jag var där för något år sedan och kan inte annat än att hålla med. Som den Hasse och Tage fantast jag är var det extra roligt.

V sa...

Men din stackare...jäklar så ont det måste göra! Är det bättre nu eller har det blivit värre??? Hoppas ni har det bra för övrigt och att barnen är glada och nöjda. Jag är fortfarande ledsen över att träffen inte blev av och jag kan inte sluta gräma mig över det (det var ju så NÄRA). Hoppas det kan bli en annan gång!Ha det jättebra och sköt om dig. Många kramar Victoria.

segsliten sa...

Victoria: Gräm dig inte! Nu har du en anledning att ta dig en barnfri helg i Stockholm nästa gång jag kommer ... det skulle du kunna behöva!
Svanskotan mår garanterat bättre, blödde bara i två dagar.

victoria sa...

Åh så bra. Jag älskar Stockholm...lova att du hör av dig!!!!Kram.

Unknown sa...

Usch din stackare - det låter ömt... och magkatarr är en riktig jobbig åkomma. Drick mycket vatten och sov på magen - bättre råd än så kan jag nog inte ge. Härligt att du ändå verkar uppskatta höjdpunkterna : )

Hoppas du ska slippa fler krämpor och att solen fortsätter att skina på er : )

Unknown sa...

Förresten... kul att badvakten ville checka in bakdelen. Jag hade dött så generad jag hade blivit...

segsliten sa...

Victoria: Lovar!

Sandbarnet: Baadvakten var mer generad än jag när det gick upp för honom vad han föreslagit.