onsdag 17 juni 2009

Väder lek

Eftersom jag hade lovat klimparna att åka till Ikea och leka i bollhavet så fort det blev dåligt väder, så var det det som gällde idag. Egentligen så kan jag nog inte kalla vädret för dåligt, men eftersom solen behagade gå i moln ett par timmar, och regnguden av misstag lyckades tappa ett par droppar regn på vårt bilfönster, så var det kört! Klimparna ansåg att vädret vara tillräckligt dåligt för att ha rätt till ett par timmars bad i bollhavet, och varma korvar med bröd i kafeterian. Och när vi sedan ändå var där, så tyckte jag mig ha rätt att köpa lite lådor och andra förvaringsboxar. Det är något alldeles speciellt med Ikea, för även om man inte ska ha något, så slinker det alltid med något hem. Det finns alltid någon praktisk mackapär, eller snygg den-här-måste-jag-bara-ha sak, det spelar ingen roll om man hade tänkt köpa något eller inte.

Sen, när möbeljätten efter många om och men, äntligen spottade ut oss, så var plånboken en aning tunnare, magen en smula rundare, och barnen otroligt mycket tröttare. Solen som än en gång hade letat sig fram, sken nu från en klarblå himmel, och klimparna konstaterade glatt att de imorgon kunde återvända till den vanliga badpölen. Ikea är jättekul, men i lagom doser!

7 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Ombyte förnöjer :o)

Cecilia/svengland sa...

Ja visst är det lite speciellt att åka till Ikea när man bor utomlands! Jag var där häromdan också! Glad midsommar! kram!

Anonym sa...

Inhandling av midsommarmat eller? Det är det jag gjort de sensate gångerna på Ikea.

Glad midsommar!

Nina

segsliten sa...

Pysen: Visst gör det!

Svengland: Ja, det är ett snäpp bättre här än hemma i Sverige, vem tror du hade bilen full med svensk mat?

nillas liv på pinnen sa...

Ja, i mycket små doser...
För var ska man göra av allt som slinker med hem??? Det blir snabbt fullt med onödiga prylar som tar plats.

Glad midsommar på dig!

Anonym sa...

Ikea.. mm. jag var där förra veckan. Man behöver en dos då och då :-)

segsliten sa...

Nina: Nej, ingen midsommarmat, bara lite gott att ha i vardagen.

Nilla: Jag brukar åka när förrådet av kaviar och andra svenska produkter tar slut här hemma.

RedPaint: Speciellt från mataffären!