torsdag 4 juni 2009

Terrorbalans

Telefonen ringer.

Jag: Pronto!

Kvinna: Goddag, pratar jag med Fru Segsliten?

Jag: Hmm, jovisst, vad gäller det?

Kvinnan: Har ni tid i två minuter?

Jag: Två minuter, inte en sekund längre?

Kvinnan: Hö..hö...högst två och en halv. Jag lovar, det här samtalet kommer att förändra ert liv!

Jag: Okej, hur många miljoner har jag vunnit?

Kvinnan: Asso, näää, det var inte så jag menade! Alltså, jag representerar xxx AB.

Jag: Och?

Kvinnan: Vi säljer Jungfruolja...

Jag: Jungfruolja? Då tror jag inte att jag är intresserad, det är liksom i alla fall för sent.

Kvinnan: Absolut inte, vårt erbjudande gäller månaden ut!

Jag: Den här månaden, förra månaden...spelar ingen roll! Jag har redan två barn, så chansen att någon skulle gå på det är ju minimal. Jag menar, vem har hört talas om jungfrufödsel nuförtiden?

Kvinnan, förvirrat: Nämen, alltså, vi...alltså olja...extra Jungfruolja...på oliver..du vet...pressade.

Jag: Spelar ingen roll vad ni gjort er mirakelolja på, jag ska ändå inget ha! Sen om jag blir jungfru eller extra jungfru kan liksom kvitta!

Kvinnan: Nämen, jag tror inte att ni förstår...

Jag: Jodå! Vi pratar om en olivolja som kan förändra mitt liv. Var det inte så ni sa? Att det här var samtalet som kommer att förändra mitt liv?

Kvinnan, nu en aning desperat: Jo, men....jag säljer olja...olivolja!

Jag: Oliver, majs, stampade bruna bönor, jag är inte intresserad! Jag tror vi släpper det här nu, okej?

Kvinnan: Men jag vill förklara vad det är jag säljer...låt mig förklara!

Jag: Jag tror inte på mirakel! Adjö!

Kvinnan: Fru Segsliten, snälla, jag...

Klick!
Har folk ingen humor längre?
Jag älskar telefonterror!
Terrar du mig, så terrar jag dig, så det så!

23 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

*asgarv* Sååå bra!! Stackars tant :o)
Du kan få köpa hemgjord, helt mirakelfri jungfru-olja av mig om du vill ;o)

Livet på Citronodlingen sa...

Åh.. jag glömde ju... Oh booooy!! :o)

Angelica sa...

Underbart inlägg, jag skrattar här hemma för fullt, tur att grannarna arbetar och barnen inte bryr sig om en halvgalen mamma ;D

Hoppas att du har en härlig torsdag!

Kramar

Angelica

nillas liv på pinnen sa...

Hahahaha!
Nu längtar jag tills nästa telefonförsäljare ringer hit =))
Moahahahaha!

Anonym sa...

Haha.. jag önskar jag kunde vara så. Hur bra som helst. Att du bara kommer på dina kommentarer direkt sådär. Jag hade fått öva i förväg. :-)

segsliten sa...

Pysen: Tillverkar ni egen? Obooy, vilket vackert väder! Hur är det hos er?

Angelica E: Vad tråkigt livet skulle vara utan alla halvgalna mammor!

Nilla: Det låter som om du laddar!

RedPaint: De är inte alltid de kommer, men när de gör det då går de inte att stoppa!

lurigopalia sa...

He he kraken sitter nog fortfarande och klurar på det du sa. Och det dröjde nog ett tag innan hon vågade ringa nästa kund. Jag skulle bara vilja höra hur jungfruolja kan förändra ens liv? Viserligen är det nyttigt och bra på alla sätt men förändra livet är lite långsökt.Jag gillar olivolja av god kvallite men jag skulle aldrig köpa det av en telefonförsäljare ingenting annat häller för den delen..kram

fjortisensmorsa sa...

Ha,ha! Den var riktigt bra!!

Anonym sa...

Fantastisk bra musik i bakgrunden. Min mamma kom , just idag, med en Österlen -skiva. Hjärtat slår extra slag!

Oj, vad jag önskar jag var lika duktig som du på italienska...det hade varit så kul att "terra" någon....

NIna

Nipe sa...

Hahaha, dagens bästa!
Oh boy, vilken nostalgikick av den låten!
Tjingeling!

Livet på Citronodlingen sa...

Jupps.. Svärfar har mark med ett hundratal olivträd. handplockade, handtvättade och pressade hos en farbror som har en lite större olivpress...

segsliten sa...

Lurigopalia: Ringer hon igen så ska jag fråga!

Fjortisensmorsa: Nu vet du vad du har att vänta om du försöker pracka på mig något!

Nina: Det kommer nog om du stannar ett par år till!

Nipe: Tyckte låten passar nu när sommaren kommit!

Monica sa...

Hej !!!!!!
Heeeeelt underbart !!!!!!!
Och du.......Jag har den äääääääran.........!!!!!!
Ha,ha,du är äldre än mig......!!!!
Nja,kanske inte riktigt.......bara född innan.......jag har mer än en vecka kvar..........!!!!!
Ha det gott.......!!!!!!
Kram,
Monica

segsliten sa...

Pysen: Låter hur härligt som helst! Har ni eget vin också?

Monica: Tack gulliga du! Hoppas att du blir firad som sig bör!

Fröken Eko sa...

Ja det var inte säkert ett av hennes "genomsnittssamtal" :D

Ang. böcker så lovar jag att vara försiktig. Har förstått att det är en grupp terrorist-böcker som aktivt attackerar folk för tillfället... Det gäller att vara på sin vakt... ;)

/F

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hur bäst som helst, skratt.
Ha en bra helg. Kram från ett kallt blåsigt landskap i norr :O)

Livet på Citronodlingen sa...

Njae... svärfar gör ju sitt eget vin, men jag vet inte till vilken grad det är drickbart ;o) Gillar ju inte vin själv så jag har aldrig provsmakat...

Myra sa...

HAhaha, s himla bra. Tio poäng!! :D

Så du poppar Peps härinne. *nynnar med* Min mor är bekant med det gänget. :)

segsliten sa...

Fröken Eko: Gummiploppar i hörnen eller skyddshjälm är det enda som hjälper!

Bröderna Bus: Hur mycket är kallt?

Myra: Tänkte jag skulle ladda inför Skånesemestern!

segsliten sa...

Pysen: Men man överlever i vilket fall!?

DaisyAndMe sa...

hahaha Härligt!
Jag skulle behöva lite av din "terror-stil" tror jag. Jag är för mjäkig med telefonförsäljare.

segsliten sa...

DaisyAndMe: Jag började redan som elva-tolvåring med telefonbus. Övning ger färdighet!

mockapocka sa...

Helt underbart!!!!