måndag 15 juni 2009

Skräckslagna idrottare

Ur Västerbottens Folkblad 2009/06/08

"Får ersättning för ihjälskrämda höns

JÖRN Norrbottens flygflottilj hade flygövning ovanför Åsa Karlssons hönsgård i Jörn.
Då blev 31 höns så rädda att de dog.

Men nu ska Åsa Karlsson som äger Bomans hönseri i Jörn få ersättning, cirka 6000 kronor, av försvarsmakten.
– Det var en stor smäll, hönorna blev rädda och började springa. Några som var ute och åkte skidor fick ducka, berättar hon."


Är det vanligt med skidåkande höns i Västerbotten, någon som vet?

10 kommentarer:

Myra sa...

Hahahaha. Fan så dumt skrivet! :D

Livet på Citronodlingen sa...

Jag har då aldrig sett några, men å andra sidan har jag vistats väldigt lite i Västerbotten... om alls faktiskt...

victoria sa...

Allvarligt talat, du är så jäkla rolig. Jag älskar dina inlägg- vilken humor!!! Hoppas ni mår bra allihop och att ni håller er friska. Kanske vi stöter på varandra på Alv när ni är där...man vet aldrig. Jag ska höra i fall några pratar italienska, hehe. Ha det gott, kramar Victoria

Anonym sa...

jag har själv inte varit i västerbotten tror jag så jag vet inte :-)

Anonym sa...

Ja i Luleå skyller vi allt på F21..ihjälskrämda höns...en trist kväll på krogen...det är helt enkelt bara så det är!

Kajsa-Lisa sa...

Hahahaha, hystersikt roligt!

CharmKatti sa...

Hahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!

segsliten sa...

Myra: Jag älskar syftningsfel!

Pysen: man kanske borde åka dit och titta!

Victoria: Vore ju jätte kul! Annars kanske jag våldgästar dig över en kopp kaffe! ;)

RedPaint: Känner mig riktigt sugen på att åka dit igen, bara för att kolla liksom.

Weirdo: Kan jag skylla på det även här nere i Italien, eller är det lokalt?

malin sa...

Ha haaaa ha! Har själv hönor, mina skulle aldrig klara det. Meeeen å andra sidan har jag ju inte hönor från västerbotten. Tur de, verkar svåra att underhålla och dööskrajja ju. :)

Kram Ma

segsliten sa...

Malin: Jag antar att det är slitit att underhålla alla dessa sportiga höns. Dessutom behöver de säker specialkost i stil med Wasa hårdbröd och blåbärssoppa.