lördag 16 maj 2009

Svårflyttad

Jag bor som ni kanske minns i en klädskrubb, en väldigt välplanerad och trevlig sådan faktiskt. Detta gör det ganska svårt att hitta en annan lägenhet, eller ett radhus, som jag verkligen tycker om. För ska jag flytta så vill jag ju gärna att det nya stället ska hålla i jämförelsen, och kanske, om det är möjligt, till och med vara snäppet bättre.
Förutom att klädskrubben är fin i sig själv, så har vi en fantastisk utsikt. Första gången jag och min sambo klev in här, så sa vi bara WOW!
Vi stod vid ytterdörren, och det första vi såg var utsikten utanför vardagsrummets fönsterdörrar. Nu har jag inte tagit någon bild därifrån, men jag har gått ner och tagit bilder på det som finns där. Det här är ett litet smakprov på vad jag har nedanför min balkong, vackra koloniträdgårdar. Och att hitta något som står sig i jämförelse med det här, är inte lätt.





13 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt med grönska utanför fönstret, ser verkligen vackert och unikt ut.

Kram

mockapocka sa...

Ååååhhhh! Där vill jag bara vara!

Livet på Citronodlingen sa...

Så mysigt det ser ut! Förstår att det blir svårt att hitta något ställe med så vacker omgivning!

segsliten sa...

Sandbarnet, mockapocka, pysen: Resten av parken är också härlig med sina promenadvägar, lekplatser och djur.

lurigopalia sa...

Det är väll mysigt med en garderob om den ligger i så fina omgivningar..

Anonym sa...

nämen oj va fint. Verkligen grönt och härligt! :-)

Anonym sa...

Det är viktigt att man gillar omgivnineng och huset...inget kul att bo i ett fint hus om det inte är kul att titta ut genom fönstret!

segsliten sa...

Weirdo: Precis! Man ska ju dessutom stå ut med att ta sig utanför porten.

Tess sa...

Underbart vackert!
Förstår att man inte bara kan lämna ett sånt ställe.
Kram T

Fröken Eko sa...

Blä vad avundsjuk jag blir. Nog för att jag har en stor trädgård själv, som är bara min (vill inte dela!!!) men det innebär också att man måste sköta den själv. Och det är inte fullt lika kul. Har en tre-fyra jättestora lövhögar på gräsmattan som legat där i minst en vecka. Kan inte förstå varför dom inte promenerat iväg till komposten redan!?? Lata j*vlar, domdär lövhögarna!

/F

nillas liv på pinnen sa...

Jag är beroende av vacker utsikt. Det behöver inte vara storslaget, kan vara ett vackert träd, men något som "kommer in" genom fönstret.
Det där ser underbart ut!

segsliten sa...

Fröken Eko: Ja, det är skönt att ha utsikt över någon annans trädgård, de sköter sig liksom själva.

Nilla: Ibland känns det som om jag har grönskan i vardagsrummet.

Speja sa...

Åh, vad underbart mysigt det ser ut, personligt och operfekt. Det gillar jag.