tisdag 26 maj 2009

Könlös, ordlös, oläsbar

Just nu har jag egentligen ingenting att komma med, men eftersom jag ändå börjat skriva, så kan jag ju fortsätta en liten bit till.

En liten sak kan jag i alla fall säga, och det är att jag under ett par dagar haft svårt att komma in på en del bloggar.
Det är inte så att jag får felmeddelande med en gång, nejdå! Utan jag får komma in på sidan, jag får se den i en hundradels sekund, och sedan, när jag redan fått en liten föraning om vad ni har där, DÅ, får jag ett felmeddelande. Ja, ni vet, en sådan där liten gullig ruta där de snällt talar om att jag inte kan läsa sidan. Och sedan, när jag trycker på resolve problem, då blir allt bara vitt. Nervhetsande vitt. Vitt, vitt, terra incognita, outforskat område - som vita fläckar i en världsatlas. Och det vet jag ju, att det är just de där vita fläckarna som är intressantast.
Inne hos en del av er har jag försökt gång, på gång, på gång, men tyvärr blir det inte bättre för det. Det känns verkligen nesligt. Inte kan jag läsa, och inte kan jag kommentera, bara en liten uppretande glimt. Arg blir jag. Som ett bi. Eller som en sådan där liten bitsk terrier. Eller som något annat argt djur. Vilka djur är det som är arga egentligen, förutom bina?

Sen har jag tittat lite på min enkät. Det är verkligen jättekul att se vilka ni är som läser här inne. Och många är ni också!
Men, jag blev faktiskt lite ställd när jag såg att bara 41 av de 42 som röstat lyckats svara på huruvida de är man eller kvinna. Finns det några andra alternativ? Vad är det jag glömt?
Som sagt, jag har egentligen ingenting att säga, så jag tror jag sätter punkt här.

12 kommentarer:

Singelmamman sa...

Och då är vi två som har problem, jag har exakt samma problem. Blir "utkastad" så fort jag närmar mig en del bloggar. Hm, någon komplott kanske.
Och jag vet att jag är kvinna. (sist jag kollade i alla fall)

Livet på Citronodlingen sa...

Undrar vad fasen det kan bero på.. mamma har haft liknande problem med vissa bloggar... men inte med min, det verkar vara selektivt...

Monica sa...

Hej !!!!!!!!
Ja,jag vet inte varför allt är vitt........?!
Enerverande hur som.....
Älskar dina tidigare inlägg......!!!!!!
Speciellt mannen , som ville byta.......!!!!!!!!
Men även röran hemma.....har precis likadant.....blommor har dött på balkongen........hemmet är i totalt kaos...kylen är ett enda stort , sorgligt hål.....jag har varit på jobbet....och plockat med lite grejer på ett bord.......ett bröllops-bord......det var min ide.....hur kul som helst.....roligare än att handla och städa.....man måste ju prioritera.......!!!!!
Ha en trevlig dag,
Kram,
Monica

Tess sa...

Har nog bara hört arg som ett bi...arg som ett vildsvin kanske...dom ska ju inte vara så glada har jag hört..
Irriterande att inte kunna läsa bloggarna, har aldrig råkat ut för det som tur är!
Du har något hos mig ;)
Kram T

segsliten sa...

Singelmamman: Konstigt! Men det är skönt att höra att jag inte är den enda.

Pysen: Jag fattar ingenting, jag hoppas att det löser sig, snart!

Monica: Ja, just det...prioritera. Jag kanske skulle ta och åka bort ett par dagar...det har helt klart högsta prioritet!

Fyrabarnsmamman: Vildsvin låter bra! Ska titta in till dig om en liten stund. Håll tummarna att jag inte blir utkastad!

Janeth sa...

Hehe, ja du har ju i allefall turen att få vita problem! Jag kan ju tycka att mina bruna problem kan vara ganska så jobbiga ;))
Ha det gott//Janeth

Anonym sa...

Irriterande är det när man inte kan komma in på sidor...jag har alltid problem att kommentera på blogger tar 3 år för kommentarerna att skickas...hujedamej...hahahaha...könslös....eller hermafrodit?

Anonym sa...

Hahaha...rätt kul att en person möjligen kan vara hermaphrodit!!!

Ingela la la sa...

Jag har haft samma problem, men inte på alla. Jättekonstigt, dessutom är det bara några bloggar åt gången.

Ha en bra dag!
Kram Ingela

segsliten sa...

Janeth: Fast är den brun med text så går den åtminstone att läsa, om än med nöd och näppe.

Weirdo: Får ta med det alternativet nästa gång!

Ingela la la: Det verkar tydligen vara likadant för fler av oss, låter skumt.

K-L sa...

Jag har haft besök och knappt hunnit med att titta in hos mina bloggvänner. Besöket har varit helt underbart men jag kände mig rent stressad över att inte ha koll på vad som hände i bloggvärlden. Det jag vill säga är att jag förstår din frustation.

segsliten sa...

K-L: Skittrist när det blir så och man inte kan göra något för att få det att funka. Helt i händerna på den haltande teknologin, blää!