onsdag 27 maj 2009

Högtryckande

Det är långt mellan orden idag och hjärnan går på halvfart. Tyvärr har jag väldigt lågt blodtryck, och när värmen drar igång som den gjort de senaste dagarna, då faller det med full fart platt till marken.
Runt lunch var det helt förfärligt, jag var så trött att jag trodde jag skulle falla ihop. Det var nästan så att jag var tvungen att hålla upp ögonen med hjälp av tandpetare. Som tur var lyckades jag hitta flaskan med blodtryckshöjande medel. Jag kan inte säga att jag blev pigg som en mört, men jag blev i alla fall tillräckligt pigg för att orka hämta klimparna från skola och dagis och åka till tennisklubbens badpöl.
Tur att de fyllt vatten i poolen lite tidigare i år, för jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan den. Jag var själv alldeles för trött för att bada, men jag satte mig på en solstol bredvid pölen och sen skötte klimparna sig själva...hela eftermiddagen, puh!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry att jag kommenterar igen...men började fnittra högt för mig själv 2 timmar efter jag läst ditt inlägg....tänk så knasigt det skulle se ut om du fyllde en badbalja och ställde den i mitten av den tomma poolen och badade....hiii hiii

Livet på Citronodlingen sa...

Så skönt att ha den där pölen att åka till då :o)
Välkommen tillbaka inne hos mig förresten ;o) Hoppas nu det håller i sig!

Maria Berg sa...

Ibland är det bara sådan dagar och det är så skönt man hittar aktiviteter som dom klara själv och man behöver bara var där.

När var det ni kom till Sverige?
/MB

fjortisensmorsa sa...

Med tanke på att det blåser förbi träd utanför fönstret så verkar inte tanken på värme..och tom. blodtrycksfall ganska lockande ;-)
Hoppas du mår bättre! (Ett besök på din blogg ger barndoms/pappa flashbacks -min pappa älskade Cornelis:-)

Anonym sa...

Energin bara försvinner av sån värme- man orkar inget göra. Jag förstår att enda alternativet är poolen..

Ingela la la sa...

Vad skönt att du kunde åka dit och pusta ut. jag antar att det inte gick någon nöd på klimparna där i poolen ;)

Hoppas trycket stiger lite då.

Kram Ingela

Fröken Eko sa...

Oj... nog för att man brukar vara avundsjuk på värmen, men detdär låter inte kul!

Fast poolen är jag nog avundsjuk på! En sån skulle man ha.
Men det lär aldrig hända. Fast HE-Man brukar prata sig varm om badtunnor... så en sån kanske jag får. Nångång...

Men ha en bra dag, trots värmen!

/F

Speja sa...

Jag har också svårt för värme, så jag förstår dig - åtminstone lite grand. Fast jag bor ju inte lika varmt som du.

segsliten sa...

Weirdo: *skrattar*

Pysen: Håller tummarna!

Maria B: En vecka in i juli.

Fjortisensmorsa: Det är skönt ett tag men vi har det så här i fyra månader. Det är okej på dagen, men heljobbigt på natten. Kul att du gillar musiken!

RedPaint: Ja, det blir för jobbigt annars, man orkar ju inte direkt göra något annat i värmen.

Ingela la la: Ja, det och en glass var räddade dagen!

Fröken Eko: Men tänk om jag haft poolen hemma, det hade varit snäppet bättre!

Speja: Jag har mest svårt för nattvärmen. På dagen är det mest blodtrycket som ojar sig.

mockapocka sa...

Blev lite nyfiken på det där blodtrycket. Jag har också lågt blodtryck och periodvis känns det som blodet försvinner från läpparna tex. Väldigt yrslig blir jag också. Det är aldrig någon som har sagt något om blodtryckshöjade till mig. Finns det på riktigt?

segsliten sa...

Mockapocka: Jag tar Effortil i droppar. Det är blodtryckshöjande, dvs. hjälper mot hypotension. Jag har just kollat med Fass på nätet och vet att Effortil finns även i Sverige, åtminstone i tablettform.