måndag 4 maj 2009

Helgen i bild

I fredags blev det som sagt en dag på Cowboyland. Indianuppvisningen var uppskattad av klimparna, och det var också indianerna som fick inspirera de kommande dagarnas lekar.


Jag måste medge att jag känner mig glad över klimparnas val av lek, för jag gillar färggranna fjädrar och pilbågar betydligt bättre än cowboyhattar och pistoler.


På lördagen läste vi läxor, matade djuren i parken och gick på stuntshow.


Den enda bilintresserade i familjen är lillklimpen, men showen var uppskattad av oss alla.

Det hoppades med motorcyklar, åktes på bakdäcken, fickparkerades i hög hastighet m.m, helt enkelt superkul att titta på.

Söndagen tillbringade vi i stan. Vi cyklade in till centrum och käkade hamburgare. Sen fortsatte vi ner till floden för att titta på det höga vattnet. Häromdagen var det jättehögt, men nu hade det redan börjat sjunka. Om ni tittar ordentligt kan ni se att en del av gräsmattan är kvar under vattnet.

Efter floden fortsatte vi till slottsparken. Där finns det hoppmattor, bildäck på vajer, klätterställningar och bollhav. Jag och sambon satte oss i solen medan klimparna fick leka av sig i ett par timmar. På vägen hem stannade vi till vid en glassbar och åt årets första riktiga glass.

Jag är helt klart nöjd med helgen!

9 kommentarer:

Tess sa...

Vilken härlig helg, förstår att du är nöjd! Jättefina bilder :)

Jessica och Johan sa...

Förstår att du är nöjd. Det är du VÄRD ! Ni hann ju med massor av kuliga saker...lika bra att trycka in allt på samma helg...som jag brukar göra...först ingenting sen ALLT...och sen ingenting igen. Kram..

K-L sa...

Vad roligt att få se vad ni har gjort i helgen. En massa skoj för dig och klimparna.

Kina sa...

Ser ut som ni haft en super härlig helg. Kommer ihåg när jag va liten, gillade att åka till high Chaparall men va livrädd för Indianderna haha. Ha en bra dag!

Speja sa...

Vilken helg! Och vilken dröm för barnen, förstår att du känner dig nöjd!

Livet på Citronodlingen sa...

Va kul det ser ut! Förra året var vi och kollade på en sån där omkringresande motorshow.. den var helt kass... ;o)

sara sa...

vilken suverän helg du verkar ha haft!!! inte illa alls,och vilka fina bilder..hehe indianer!! jag gillar dem bättre med.kramar

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Den helgen var ju inte alls dum, tänk vad spännande det skulle ha varit att få vara där, hi hi.
Snart är det ju helg igen om dagarna rullar på i den här takten. Må så gott. Kram

Veronica sa...

Med den här musiken, dina fina bilder blev jag på jättebra humör :) Ser ju ut att vara ett skojigt ställe och håller med att indianer är bra mycket bättre än cowboysar!

Kram på dig