lördag 9 maj 2009

Boksynt

För ett tag sedan när Katti gjort det här testet och lagt ut det på sin blogg, då kom jag på att jag faktiskt också gjort det, men aldrig lagt ut det till allmän beskådning. Men här kommer det nu, resultatet på mitt boknördstest.

Och ni, är ni boknördar eller inte? Jag utmanar alla som är med i mina blogglistor (till höger här på sidan) att testa sin boknördighet.


Tar ni utmaningen?









Själv trodde jag nog inte att jag var så nördig, inte nu längre. För sedan jag fick barn hinner jag tyvärr inte läsa så mycket, åtminstone inte lika mycket som förr.

Egentligen gillar jag inte ordet boknörd. Nörd betyder ju enkelspårig och löjeväckande individ, vilket en litterärt bevandrad person absolut inte är. Bokfantast anser jag vara mer passande, eller varför inte boksynt.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Själv är jag löjeväckande och litterärt bevandrad! hahaha...gillar den beskrivningen löjeväckande....slog upp ordet hagga en gång...det förklaras "frånstötande kvinna"!!! Hur är helgen?

Anonym sa...

Hejsan var genast tvungen att testa och hamna pà 73%.Ganska nòrdigt det ocksà.
Just nu àr jag i en deckar period,just nu làser jag Helen Tursten,tatuerad torso.
Kram Maria i San REmo

segsliten sa...

Weirdo: Än kan jag inte klaga, sommarvärmen verkar ha kommit nu!

Maria: Låter som om det börjar bli riktig nördvarning på bloggen,vi kanske borde bilda en klubb!
Jag har nog aldrig läst något av Helen Tursten, är boken bra?

Cecilia/svengland sa...

Jag är 54% nörd.....

2BarnsMamman sa...

Håller med om att bokfantast låter bättre!

Anonym sa...

Hej igen,
Det àr det fòrsta jag làser av henne ocksà.Jag làste ut den i morse och tyckte vàldigt mycket om den.Att det utspelar sig i Gòteborg,min hemstad,gjorde den extra bra.
Vi har precis startat en bokklubb med ett gàng svenskor hàr.
Fòrsta boken att làsa àr Den ofrivillige fundamentalisten av Moshin Hamid. Den skall jag fòrsòka bòrja pà idagarna fòr snart àr det dags fòr lunchen dà vi skall snacka om den.
Kram Maria

Monica sa...

Hej !!!!!!
Underbart att vara här igen ...!!!!
Har jobbat som en liten dåre....första veckan, dessutom....och är så slut i huvvvet, som man kan bli.....
Men det är kul att träffa folk....och det är kul att snacka inredning......!!!
Allvarligt talat tycker jag nog det är intessantare med människorna jag träffar...än själva inredningen.......man stöter på så många olika livsstilar och livsöden....mycket turister också , gör att mitt utländska hjärta , får sitt.....
Jag har jort ett sånt här test,jag läser hur mycket som helst, allt från bibeln till shop-a-holic....men blev grymt besviken,för jag var ingen nörd alls,snyft......!!!!
Du är ju tvilling, så jag tror...ang. din kommentar hos mig.....att du beöver någonting nytt att bita i........en liten utmaning.....ett litet projekt......kan det vara så , min lilla tvillingsjäl...?!......
Jag fortsätter att fota......och kommer att skicka in mera.....för vet du vad...jag tror att DEN....är min riktiga dröm......och att det jag har nu...är ett......jobb......mycket trevligt....mycket givande....och lärorikt......MEN...ett jobb....
ha det bra nu.....försöker titta in igen , om någon dag.....i morgon jobbar jag igen 10-20.....hmmmm....
Kram,Monica

Tess sa...

Gjorde testet. Jag var bara 35 % boknörd, hehe.
Kram T

segsliten sa...

Maria: Jag blir riktigt avis när jag hör hur många svenskor ni är, de liguriska karlarna verkar ha tagit hem storslam där uppe i vårt kära Svea.

Monica: Kul med ditt jobb! Vi får höras mer i veckan, det låter som om det finns en del och snacka om.

2barnsmamman: Eller hur!!!

Svengland: Helt klart röd lampa där också!

Fyrabarnsmamman: Skrattar bäst som skrattar sist, du är säkert nördig i något annat sammanhang!

CharmKatti sa...

Hihi, men det är rätt kul att kalla sig själv nörd ibland. Själv är jag ju datanörd:-)

Ha en himla bra dag!
//Katti

Fröken Eko sa...

Äh! Dåligt test! Jag var ju bara 70% boknörd juh! På riktigt tycker jag nog att ajg är minst 95 faktiskt!

För för det första så kunde jag ju inte de rikssvenska bokmärkningar man skulle välja på och för det andra så kan jag inte barnböcker så värst bra heller.

Nä, om man tycker att en "riktig" bok har minst 500 sidor och helst läser den på engelska så att den inte ska ta slut för fort, då är man en riktig boknörd. 100% *skryt, skryt, skryt*

Nä, det måste ha varit nåt fel på testet! ;)

/F

segsliten sa...

Fröken Eko: Helt klart fel på testet!