söndag 5 april 2009

Måltidsuppehåll

Igår kväll var vi på pizzeria, och idag har jag ätit så mycket att magen står i fyra hörn. Det verkar som om hela systemet håller på att kollapsa. Magmunnen kippar efter andan, och bönar om barmhärtighet. Tarmkanalen har stängt slussporten för den här helgen, och tänker inte öppna igen förrän tidigast på tisdag. För att inte tala om verkmästaren i magen, han är riktigt less. Han muttrar om generalstrejk, och hotar med att slå igen för gott. Vi pallar inte mer! skriker de alla tre i kör. Det finns en gräns för vad en och samma kropp kan ta hand om på så här kort tid! Jag antar att jag måste trappa ner på tempot, att det helt enkelt är läge för ett måltidsuppehåll.

13 kommentarer:

CharmKatti sa...

Funkar det?
Jag skulle behöva ett livsuppehåll...bara för ett kort tag liksom:-)

Nipe sa...

Samma här! Har varit på besök hos svåger och de verkade ha haft ett enda mål för helgen - att göda oss. Jag är så mätt, så illamående, blä. Inte blev det bättre av att jag åt våfflor hos syrran ikväll...

mockapocka sa...

Måste vara svårt att ta måltidsuppehåll i Italien...

Anonym sa...

Oh man jag är så sugen på Pizza de har skitäcklig Pizza här...typ Pizza Hut och Dominoes...svensk pizza är till och med godare. Send me a Pizza!

Anonym sa...

min verkmästare var ungefär lika glad iigår... först nästan en vecka på fastande mage på sjukhuset, sen har jag ätit väldigt försiktigt under veckan som jag varit hemma... söndagslunchen hos svärmor igår var vääääldigt fet... det gillade han inte alls....

Sara sa...

haha jadu,har ätit så mkt på senare tid att jag tror jag gått upp alla kilon jag först tappade.kram

Myra sa...

De vänjer sig! Kör på bara. Så har jag gjort i alla år. ;)

Speja sa...

Alltså jag förstår dem, vad är du för arbetsgivare egentligen?;) De måste ju få rast emellanåt - annars kanske de kräver långtidssemester.

Fröken Eko sa...

Känner igen känslan!
Upplevde precis samma sak igår. Jag och HE-man byggde en eldstad på gården (tja... eftersom det mest var HE-man som byggde gick det ju lite överstyr och blev mer ett tron än en eldstad) och grillade korv på öppen eld. Jag åt alldeles för mycket...
Men nu är jag hungrig igen. Så något längre måltidsuppehåll blir det nog inte för min del ;)

/F

Tess sa...

Haha..kära nån! Din magen verkar verkligen behöva en liten vilodag :)
Ha det så gott.
Kram

Sara Yilmaz sa...

hallååååå hur är det???? ser på nyheterna nu att det varit jordbävning i Italien!!! Hoppas det var lååååångt ifrån dig.kram

Monica sa...

Hej !!!!!
Här var det en del att läsa och som vanligt tevligt......jag tog en paus från datorn i ett par dagar.....
Smart att svara i sitt eget kommentarsfölt....jag har också gjort det nån gång...men att göra det hela tiden, kanske är bättre....jag tycker inte heller att det är lätt att hinna med alla.....
Ha en bra dag,
Kram Monica

segsliten sa...

Katti: Det funkade! Jag åt ingenting mer igår, utan drack bara en kopp te på kvällen.

Mockapocka: det funkar så länge det är jag som är kökschef!

Weirdo: Den hinner nog tyvärr mögla!

Sara: Jordbävning??? Var??