tisdag 28 april 2009

Haverirapport

Eftersom jag inte skriver på min egen dator, så kan jag tyvärr inte hålla på och läsa era bloggar och kommentera. Jag får ta igen det senare.
För er som kan lite om datorer kan jag säga att jag har två 500 GB diskar som tyvärr inte fungerar fristående, utan är programmerade att fungera i något de kallar Raid. Huvuddisken har gått åt fanders, och den andra har förvandlats till något som liknar en korsning mellan hieroglyfer och runor, det vill säga helt oläsbar. Jag lät datorkillen titta på min gamla dator också, men den är också helt död. Där var det en helt annan typ av problem. Videokortet har gått, och eftersom den datorn var specialkomponerad, så är videokortet ett med resten, och går inte att byta. Släng hela skiten, sa killen och log. Det gjorde inte jag.

UPPMANING TILL ALLA BLOGGARE:

GÖR BACKUP OMGÅENDE!

Nu ska jag hämta lillklimpen, och sedan ska vi åka och titta på datorer. Jag tycker nämligen att det vore på sin plats att ha två. En som är min, och en som är resten av familjens. Om inte annat så kommer jag ju alltid att ha en att luta mig tillbaka på, när min egen går spikrakt åt helvete.

5 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Fasen va trist!
Jag laddar upp mina foton på flickr, då har jag dem i alla fall någonstans i fall datorn skulle krascha eller om en cd skulle lägga av...

Anonym sa...

Jag tycker att ALLA bör ha minst 3 datorer...maken och jag har varsin...sedan har vi en som används till speldator!

mockapocka sa...

Jag gör det nu. Omgående.
Tack för påminnelsen.
Lycka till med datorköpet. Klart du ska ha en egen!

Anonym sa...

Stackars dig!

Lycka till med datorköp...antar att det finns en del att välja på. Spännande att se vad det blir!

Nina

Speja sa...

Määh, vad jobbigt! Och visst behöver man flera datorer, det funkar inte annars.
Lycka till.