torsdag 2 april 2009

En fnurra på tråden

Igår kväll ringde mobilen. I andra ändan befinner sig en okänd medelålders kvinna.

Jag: Hallå!
Någon: Hallå!
Jag: Ja, hallå, vem är det?
Någon: Vem är du?
Jag: Ni har nog ringt fel!

Någon förklarar för en tredje person: Det är någon som tydligen har ringt fel.

Jag: Nej, ni har ringt fel!

Någon lägger på, Klick!

Fem minuter senare ringer mobilen.

Jag: Hallå!
Någon: Hallå!
Jag: Ja, hallå, vem är det?
Någon: Vem är du?
Jag: Jag är segsliten (nu sa jag ju inte just så, men ni fattar nog).
Någon: Varför ringer ni mig?
Jag: Va! Det är ju ni som har ringt!
Någon: Jaha! Vad har du för nummer?
Jag: 0123-4567890, men har ni inte det på displayen? Det är ju ändå ni som har ringt?
Någon: Vilket land ringer ni ifrån?
Jag: Det är ni som ringer! Och ni har ringt inom Italien, det här är en mobil!
Någon: Jahaaaaa! kvinnan pratar med någon annan och säger: Det är en mobiiiiil!
Jag: Ni har nog ringt fel!
Någon: Har jag ringt fel?

Här säger det helt plötsligt bara Klick!

Tio minuter senare ringer mobilen.

Jag: Hallå!
Någon: Hallå!
Jag: Ja, hallå!
Någon: Varför ringer ni nu igen?
Jag: Men...det är ju ni som har ringt!
Någon: Jahaaaaaa!
Jag: Ni har ringt fel.

Någon pratar lite förvirrat med sig själv i andra ändan: mobil...Italien....ringer hela tiden...

Jag: Jag lägger på nu!
Någon: Bra, det är nog ingen idé att ni ringer mig igen!
Jag: Nej, jag lovar, det ska jag inte göra!

Här suckar jag och lägger jag på. Efter det tredje samtalet var telefonen tyst.

För en halvtimme sedan ringde mobilen.

Jag: Hallå!
Någon: Hallå!
Jag: Ja, hallå!
Någon: Lella är det du som ringer?
Jag: Nej....
Någon: Är det ni nu igen?
Jag: Klick!

Och jag som trodde det var ett aprilskämt!

16 kommentarer:

Veronica sa...

Haha, det skulle kunna varit ett perfekt aprilskämt! De ringde alltså från Sverige?! Väldigt skumt!

Kram på dig

Nipe sa...

Hahaha, tack för dagens skratt!
Om man ska ringa till nån kabelTVdistributör och slinter på första nollan, då hamnar man hos oss. Jag vet inte hur många ggr jag har förklarat att vi inte bryr oss om deras kanal 5 har ballat ur...

segsliten sa...

Veronica: Nej, de ringde från en italiensk mobil.

Sara Yilmaz sa...

vilken otroligt bra son du har,hälsa och pussa och krama i massor från mig.Mailar senare ikväll =) kram

K-L sa...

Hahaha, jag håller tummarna för att det var sista samtalet.

Tess sa...

Hahaha...skönt att få sig ett gott skratt så här på torsdagskvällen :)

Daniel sa...

Säkert nån söt rar gubbe som tyvärr blivit en aning senil!

Bloggullet sa...

Tack för ett gott skratt, det var kul och helknäppt.
Kramar

thebromanders sa...

Inte klokt!!
Angående boken Three cups of tea, så har jag precis börjat. Men den lär nog bli intressant, tror jag!
Men så sticker jag emellan med en annan bok som 15-åringen just läst på high school. The crucible av Arthur Miller. Det är en pjäs. Och inte lång så jag tänkte... det är kul att läsa lite olika slags litteratur...

Kina sa...

Ha ha ha min morgon kunde inte börjat bättre, skrattar så jag gråter. Skulle ju kunna va ett aprilskämt. Gud vilken människa som tror att DU ringer henne och ber dig slura hahaha! Ha en underbar dag och slösa inte tid på att ringa upp "någon";)

Anonym sa...

hahaha gud så kul!!!

Vero sa...

Hahaha... Har det inte ringt igen då? Hihi... du får kolla upp vem det var och nästa gång så ringer du till dem. Hihi... Till nästa första april kanske.

segsliten sa...

Vero: Vilken bra idé! Jag har numret kvar i mobilen, så ett par busringningar skulle helt klart gå att ordna.

Speja sa...

Hihi, roligt. Men irriterande.

CharmKatti sa...

Oj då, vilka samtal!
Man undrar lite lätt hur personen i andra änden egentligen mår.
Men rätt kul ändå:-)

Maria Berg sa...

Men visst är det trevligt att någon ringer...
/MB