tisdag 7 april 2009

Cybertabbe

Igår läste jag en rolig notis i min älsklingstidskrift Språktidningen (se min sidomeny). Den handlade om rättegången mot Pirate Bay. Åklagaren hade tydligen försökt låta insatt i datorvärldens initialförkortningar och frågat när de åklagade träffats för första gången IRL (in real life). Han hade då fått svaret att denna förkortning inte längre gäller, eftersom internet, enligt dem, är precis lika verkligt som allt annat. Det man gör utanför cyberrymden, är AFK (away from keyboard).

Vad har ni gjort AFK idag?

14 kommentarer:

Tess sa...

Haha, du bjuder till skratt som vanligt! Känner mig genast piggare :)
Kram

CharmKatti sa...

Hahaha!
Det var bra, den ska jag börja köra med!
Jag har gjort så lite som möjligt idag annars. Varit till banken, ätit lunch med maken, åkt hem...
Imorrn ska jag hämta min nya bil!
Därav bankbesöket....

Tesstamente sa...

AFK har jag MAD (Made Awful Dinner), BTB (Been to Bathroom) och OCB (Opened Chocolate Bar).

Imorgon kör jag en tävling för att fira 3 månader av Tesstamentet och för att tacka för alla goa kommentarer och visat intresse. Hoppas du deltar:-)

Ingela la la sa...

Oops, tur att jag kikade in till dig... Man vill ju inte göra bort sig och säga fel =)
AFK idag har jag mest suttit och baddat koppor på koppepojken.. Han är riktigt dålig :( fast jag vet ju att det vänder snart, jag önskar att det fanns nåt mer jag kunde göra för att lindra det bara..

Kram Ingela

Ankan sa...

Ville bara titta in och önska dig och din familj en riktigt skön påsk. Jag har många gånger fundrat på hur du träffade din man men det kanske du har bloggat om tidigare eller också är det privat.
Ha det jättebra, vi hörs om en vecka.
Kramar

Veronica sa...

perfekt, nu vet jag det också :) AFK har jag varit till Florens, hälsat på väninna med barn, lekt och haft mig :) Jag känner mig som 3 år igen, haha! Synd att jag inte fick plats i bollhavet!

Kram på dig och sov gott!

Nipe sa...

AFK idag har jag varit på tjejmiddag med en förening jag är med i. Det var både trevligt och trist, det utartade i ett tjafs som jag kände att jag sket i, så jag tog en taxi hem.
HAr också varit hos naprapaten idag, så jag har ont överallt känns det som.

FoxensRos sa...

Jordat pillat i landen fixat fler pelagoner Frissan blev bra men inte korten ja försökte ta *kramas*

Mollan70 sa...

Hej! Läskigt med jordbävningen som drabbat ditt land.
Usch jag hoppas att du bor väldigt lååångt i från det området.

Sara Yilmaz sa...

haha AFK??? har jag aldrig hört tidigare......hoppas du får en bra dag.KRAM

Anonym sa...

Själv är jag FTAS! (fucking tired and sick!) haha...gud så trist skämt men jag var helt enkelt tvungen...Jag vill också bo i Italien och äta Italiensk glass!

mockapocka sa...

Haha, underbart!
AFK torkar jag spyor i dag då min äldste har trillat dit på magsjuka.
Jag försöker, mellan spyorna, också fira mannen som fyller år.

Monica sa...

Hej !!!!!
Här är det skratt som gäller , som vanligt......Härligt !!!
Precis vad jag behöver just nu....
Idag har jag AFK:at......med inredningstidningar.....behöver liksom något lagom ytligt just nu....
Håller på att packa.....och bara längtar efter att åka bort.....
I morgon någon gång , bär det av......och aldrig någon påsk , har väl det känts så härligt att lämna Rom.....
Glad påsk på dig......tar inte med någon dator....så vi hörs när jag är tillbaka igen,
Kram,Monica

pysen73 sa...

sedär ja... man lär sig nåt nytt varje dag...