söndag 8 mars 2009

Korteligen

Skulle gärna vilja ha tid att skriva ett längre inlägg, men datorn har varit ockuperad av en spelande storklimp, och sedan av en semesterortsletande sambo. Om en timme är det dax för söndagslunch hemma hos svärmor, så det blir vad det blir, ett par korta rader. Middagen i går var superb! Restaurangen var mysig, och vinet var utsökt. Klimparna hade, trots visst motstånd, haft en bra kväll med farmor och farfar, och verkade nöjda.
Slutet gott, allting gott! Och alla familjemedlemmar var nöjda och glada.

Jag vill också passa på att tacka Vero för att hon tillägnat mig utmärkelsen Tack för att du finns. Ni vet, den som jag fick av Pysen häromdagen. Jag vill också tacka Vickepicke och Ankan, som bollade utmärkelsen tillbaka till mig. Vickepicke undrade om man fick göra så. Jag har ingen aning, men den har landat här igen, så jag behåller den.
Ankan däremot, sa att den kommer från klubben för inbördes beundran. Det tycker jag är kul, så jag tar med glädje emot den igen. Man kan aldrig få för många utmärkelser, för de är ju ett uttryck för att vi uppskattar varandra, eller hur!

Nej, nu pockar familjen på min uppmärksamhet, och vill att jag ska engagera mig i morgontoaletten. Kan verka lite sent så här dax, men vi har myst omkring hela morgonen. Och då har det inte funnits någon plats för så triviala saker som ansiktstvätt och påklädning.

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Härligt med slö söndagsmorgon efter en trevlig lördagskväll!
Här bär det snart iväg till svärmor för den obligatoriska söndagslunchen också, men jag har faktiskt varit duktig och städat lite och bytt lakan i sängen, så jag tar det där slöa efter lunchen och går och vilar middag istället ;o)

Tant Janet sa...

Ha en bra dag!!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kikar förbi o tipsar om ännu en spännande tävling hos mig:

http://uj76.blogspot.com/2009/03/moonkids-tavling-hos-tant.html

Ha en jättebra dag!

Kram

Monica sa...

Hej !!!!
Åh,vad härligt att stranda lite här nu igen.....har missat dig i ett par dagar och har nu fått en hel radda att läsa.....härligt !!!!!
Hoppas du får det trevligt hos svärmor......själv har jag struttat runt på balkongen halva dagen......stenvarmt här för tillfället......
Kram,
Monica