måndag 30 mars 2009

Glädjespridare

Ett doftljus, ett paket kardemummakaffe och två chokladklubbor som ska doppas i kaffet.

Häromdagen kom ett litet gulligt paket från Pilluttan. Ingen vinst, utan en liten uppmuntrande present från en vän. Vi har haft en del kontakt via bloggen, och nu hade hon bestämt sig för att förära mig ett litet överraskningspaket. Var inte det gulligt så säg!

Paketet tog tid på sig. Jag måste nog säga att det inte förvånar mig speciellt. Saker och ting tar gärna lite längre tid här i citronernas land. Vad som däremot förvånar mig är att posten, efter att ha haft sönder paketet, plastat in det och skrivit ett litet sött ursäktande brev. Antingen har de läst något av mina inlägg, och vågar inte göra annat (knappast troligt). Eller så har postens paketansvarig helt enkelt gått och slagit sig. Jag måste säga att detta oitalienska förfarande har ruckat lite på min inre balans. Sådana här oväntade utslag av artighet känns nästan störande, det är inte utan att jag blir misstänksam.





Ett litet vänligt brev från posten







8 kommentarer:

FoxensRos sa...

Tänk vad det gör ett litet hej i brevlådan. Jag uppskatta det mycket är väl i den åldern där jag gillar känslan av att hålla i något som nån har skrivit till mig och skickat med snailmail:) *kramas*

Vero sa...

Jag har gjort något hos mig som jag vill dela med mig till dig!

Daniel sa...

Men kompensation gillar vi!

Kina sa...

Go´morgon! Va roligt att få en liten överraskning, sånt bli man alltid glad av. Ahh postgången hit är för bedrövlig ibland och många gånger är kuvertet/paketet trasigt när det kommer fram men aldrig något ursäktande brev. Ha en bra dag!

Monica sa...

Hej !!!!!
Men vad gulligt !!!!
Och ja,jag tror halva citronlandet slagit sig......när det var maraton här , så var allt så ooootroligt civiliserat och organiserat, att jag undrade var snön var.......
Eller som jag sa,till mannen.......nu kan man ju nästan leva här.......
Kram på dig,
Monica

Speja sa...

Åh, sådant värmer. Både fin present och så en trevlig ursäkt från dem man minst väntar sig det ifrån. Jag vet inte hur många gånger jag fått trasiga tidningar eller paket. Och en gång fick jag ett paket med svarta fotsteg på. De hade gått på det. Då blev jag riktigt sur.

Jessica och Johan sa...

men var ditt också trasigt? lottas hade de tagit ljuset i..blir lite sur då... hoppas du tyckte om det...alla behöver man en lite överraskning ibland..kram

Veronica sa...

haha, det var första gången jag såg ett förlåt mig brev från posten! Har de gått och blivit galna?!

Kram på dig