tisdag 24 mars 2009

Bekväm sybarit

Jag har upptäckt att det står vinflaskor i flera av lådorna i källaren. Och det är inget dåligt vin heller, utan Veuve Clicquot, Dolcetto d'Alba, Amarone, Morellino di Scansano m.m.

Hur kunde jag glömma det?

Jag kanske ska föreslå sambon att dricka källaren ren, eller åtminstone så pass att jag kan få ner lådorna som står i sovrummet. Det är garanterat en roligare modell av källarrensning än att städa och slänga.

Det kommer naturligtvis att ta lite tid, för vin ska drickas lugnt och njutningsfullt. Men - en klunk i taget - källaren kommer nog så småningom svälja även kartongerna i sovrummet.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en ok uppgift, det finns ju tristare uppgifter som delas ut inom hemmets fyra väggar...

Anatomihistorien var underbar!

Nina, Hjalmar och Selma

Sara Yilmaz sa...

hahahahha,dricka källaren ren....älskar ditt sätt att skriva!!! skulel gärna kommit och hjälpt dig rena hela källaren =))) om det inte vore så långt bort förståts ;)

Anonym sa...

Fasen va bra din blogg är!!+du verkar vara en urrolig+mysig person! Skrattar man varje gång man läser eller??JA!!inte funderat på extrajobb som stand up comedy?

Anonym sa...

Jag fick slå upp sybarit. Sånt gillar jag, hjärngympa.

Jag hjälper gärna till med källarrensningen. Det är bara att hojta till om ni skulle behöva min hjälp.

Veronica sa...

Här kommer en till frivillig som gärna hjälper till att dricka källaren ren :)

Kram

Sara Yilmaz sa...

jag får passa på att ta en virre pirre ikväll istället för vinet..kanske går lika bra =) ha en underar kväll

Anonym sa...

Har också en överfull källare;) Fast den är fylld med helt andra grejer som varken vill dricka eller käka upp...

Ingela la la sa...

Lät betydligt roligare än våran rensning som vi hade ;-)
Kram ingela

Anonym sa...

Ja, det låter ju verkligen som en angenäm städuppgift. Synd att jag inte har en källare. Eller vin på lager för den delen.

Vero sa...

Hahaha... låter som rolig rensning av källaren. Annars kan du alltid ta och skicka upp lite flaskor hit till Östhammar om det skulle ta för lång tid. =)

CharmKatti sa...

Ett bra sätt att städa helt klart!

Jag har ett spel som heter Sybarit...jag vinner varje gång:-)

Anonym sa...

Kanske skulle en vindrickar vecka kunna dedikeras..

Angelica sa...

Det var väl inte en så dum upptäckt ;D Kan säkert bli riktigt, riktigt jobbigt *srattar*!!!

Många kramar

Angelica

Anonym sa...

kommer in och ser samma inlägg om vinet,kanske en hint om att jag borde ta en resa till italien trots allt ;)

Cilla sa...

Det låter som att ni tycker om söta viner! ;)

segsliten sa...

Cilla: Absolut inte! Inte ett enda av de där vinerna är sött.

Cilla sa...

Nej, sorry! Jag svamlade iväg i en vindiskussion innan jag kommenterade så hjärnan hängde väl inte med i svängarna..