onsdag 4 februari 2009

Utmaning

Titta vad jag har fått från Mz. Olsson!
Jag har blivit utmanad igen. Den här gången går det ut på att berätta sju sanningar om sig själv.
Först tänkte jag att sådana här utmaningar kan bli väldigt pinsamma, men sedan ändrade jag mig. Jag har ju en stående prenumeration på pinsamheter, så det spelar ju liksom ingen större roll.

Utmaningen går ut på följande:
1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta sju sanningar om dig själv
3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.

1. Jag stal en Gorgonzola på konsum när jag var ett och ett halvt. Stöldgodset gick tyvärr inte att återbörda till affären, eftersom jag redan börjat gnaga på osten. Detta tidiga försök till brottskarriär är jag riktigt stolt över! För det första visar det på vilken gormet jag var, redan då. För det andra visar det på målmedvetenhet och framförhållning, eftersom jag redan i så tidig ålder verkade planera för en flytt till Italien. Jag bor ju nuförtiden bara ett par mil ifrån Gorgonzola och kan äta hur mycket ost jag vill.

2. Jag har ingen som helst förståelse för människor som lägger håret hos frissan varje vecka, vaxar benen på skönhetssalong en gång i månaden, och sedan inte anser sig ha råd att lägga 2 € (cirka 20 kronor) i barnens klasskassa.

3. Jag är tillräckligt disträ för att vända kläderna rätt åtminstone en gång i veckan.

4. Jag har utvecklat svår allergi mot:
Barn i åldrarna 3-10 år. Var det verkligen jag som var rädd för att inte kunna få några? Var det verkligen jag som ville ha en hel hög, och tyckte att de var sååå söta? Tror inte det, måste varit någon annan.
Frisörer. Det blir för långt att förklara här. Det kanske blir ett inlägg om orsakerna längre fram.
Italienska hundägare. Palett och påse verkar vara okända begrepp i det här landet. Det kanske skulle vara en lönsam business. Har funderat på att bli egen företagare. Med tanke på all skit som ligger på gatorna här så är efterfrågan stor, men tillgången på materiella resurser så gott som obefintlig.
Italiensk politik. Helt oförståelig. Går ut på att kasta skit på andra, snacka så mycket som möjligt, och göra bort sig inför resten av världen. Spelar ingen roll om man följer den varje dag eller vart tionde år, man missar i alla fall inget då de fortfarande ältar samma sak.

5. Jag är tillräckligt naiv för att tro att italienska kommunikationer håller tidtabellen, och blir lika irriterad varje gång det inte är så. (Eller spanska kommunikationer för den delen, för de är snäppet värre.......om det nu är möjligt! Maῆana, Maῆana)

6. Samtidigt har jag blivit tillräckligt italiensk för att komma försent till bussen i Stockholm, och irritera mig över att svenskarna är sådana petimäter.

7. Jag har svårt att förena mig med tanken på att jag har faktiskt har mina rötter i ett land som på fullt allvar publicerar (i dagstidningarna) resultaten för schack, lerduvesskytte och orientering. För att inte tala om bordtennis! Och sen klagar vi på att andra länder har förutfattade meningar vad det gäller svenskarna....!

Jag skickar utmaningen vidare till:







Ha, Ha! Nu är det er tur!

13 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!!!
Ha,ha,ha......!!!!!
Ja,du är ju rolig du.....måste säga att jag beundrar din stil ofantligt.......förstår bara inte var du får allt ifrån........du skriver så grymt bra......
Ja,jag är inte en fegis....så klart jag tar den.......men har precis gjort ett nytt inlägg......så du får nog tåla dig någon dag....så hinner jag också rensa ut de pinsammaste......ha,ha.....å andra sidan....så får du en sanning om mig redan idag i mitt inlägg ,om du går in o tittar.......
Kram,
Monica

Vicky sa...

Antagen!
Fast den hamnar i kö - ska svara på en annan utmaning först...

Gillar utmaningar som visar lite mer av personen bakom bloggen :)

Livet på Citronodlingen sa...

Tack för den du... ;o)
Jaja, jag får väl använda de små grå och se om jag kommer fram till något spännande att berätta :o)

CharmKatti sa...

Väldigt bra skrivet!
Gillade delen om självmordstips:-)
Men, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över utmaningen. Men klart man antar den, man är ju inte den som är den.
Den får dock ligga och gro till sig lite.

Kram
Katti

segsliten sa...

CharmKatti: Man behöver ju inte svara så ingående som jag har gjort. Man kan ju skriva en helt vanlig lista, det har de flesta andra före mig gjort. Jag är nog en aning "knäpp" så mina sanningar blir ju lite som de blir.
Kram ☺

Anonym sa...

hahahahaha du är ju bara för rolig...och ja 5 barns mamma självmordsbenägen?? hahaha,bloggar med en kvinna som är 9 barns mamma det du!!

Unknown sa...

Du ser, det räcker med att kika in till dig och moralen dras upp igen! Tack för det vännen :)

Ska ta mig an utmaingen så fort jag får lite ro. Pojkvännen är hemma och han pratar alltid så jag kan inte koncentrera mig :)

Kramar

Myra sa...

Hahaha. Tack för tipsen. Jag är självmordsbenägen med jämna mellanrum jag ock. Även om det bara handlar om två barn. Och en Make.

Anonym sa...

Det där var jättebra!! Kul! Och tack för alla bra tips! Nu vet man ju...

Monica sa...

Hej !!!!
Jag tror så här :
Vi är egentligen tvillingar.......med redan på ett tidit stadium.......så insåg barnmorskan ....att det skulle bli VÄLDIGT jobbigt med TVÅ sådana här .....typer.....för en enda stackars mamma......så vi särades redan på BB.........MEN tvillingar hittar ju som bekant varandra ....förr eller senare.....
TA DAA...!!!! Vilket vi nu gjort..............
Jag har målat klart en grej nu.....ha,ha ...mannen kommer att få spader....hi,hi,hi.....MEN....behöver något att distrahera honom med ....så att ljusstaken kan komma fram någon gång......han trivs inte så bra på balkongen bakom bordet under duken......sa han förut .....och blev GRYMT besviken , när han inte fick stanna inne.......
Kram,
Monica

Anonym sa...

Du tränar ju lite varje dag iallafall! Och vem vet om jag fortsätter...

Härliga historier som vanligt!

Nina, Hjalmar och Selma

Anonym sa...

kan inte annat än le.. :-)

Livet på Citronodlingen sa...

nu har jag tagit mig i kragen och avslöjat den ena hemligheten efter den andra ;o)