tisdag 3 februari 2009

Kunskapsmätning

Titta vad jag fick i min mejlbox! Jag vet inte om min mörkhåriga väninna har något emot blondiner i största allmänhet, eller om jag ska ta det här som ett försök till personangrepp. Lite småroligt är det i alla fall, så jag tänkte att jag skulle ta och dela med mig.

Frågesport för blondiner... (fast jag tycker nog att ni andra ska göra ett försök ni också!)

1. Hur länge varade 100-åriga kriget?
a) 116 år b) 99 år c) 100 år d) 150 år

Blondinen använder sin rätt att hoppa över frågan

2. I vilket land uppfanns Panamahatten?
a) Brasilien b) Chile c) Panama d) Ecuador

Blondinen tar publiken till hjälp

3. I vilken månad firar ryssarna oktoberrevolutionen?
a) Januari b) September c) Oktober d) November

Blondinen ringer en vän.

4. Vad hette George VI?
a) Albert b) George c) Manuel d) Jonas

Blondinen söker efter rätt svar på internet.

5. Från vilket djur har Kanarieöarna fått sitt namn?
a) Kanariefågeln b) Kängurun c) Råttan d) Hunden

Blondinen åker ur tävlingen.

PS. Om du har småflinat lite när du har läst det här, titta då på svaren här nedan:




1. 100 åriga kriget höll på i 116 år (1337-1453).
2. Panamahatten uppfanns i Ecuador.
3. Oktoberrevolutionen firas 7 november.
4. Kung George VI hette Albert.
5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter en storväxt hundras. Insulae canariae betyder på latin 'hundarnasö'.

Hur många rätt hade du??

11 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Nåja, den om Kanarieöarna kunde jag i alla fall ;o) Nån nytta ska man ju ha av att ha arbetat där som reseledare haha

Monica sa...

Hej !!!!!!
Åh,vad roligt, som vanligt.......!!!!!! Spelar ingen roll om det regnar , så länge man kan hälsa på här hos dig.......här skiner alltid solen......
Nnnnjjjja......får jag ljuuuga lite.....?????? som Pippi.....eller måste jag avslöja hur jäkla korkad jag är....hi,hi....???!!
Okej.....jag hade någon liiiiten aning om att kriget faktiskt höll på lite längre....sedan så kom jag näääääästan ihåg att hatten inte kom ifrån Panama......oktoberrevolutionen.......luktade lite skumt...kan väl knappast vara i oktober....liiiiiite för lätt........Heter man George,så mååååste man väl heta Albert.....solklart ju...Kanarieöarna.......ja ,latin.....det pratar jag ju varje dag med katten...........klart jag kunde det...............
oj,oj,nu slog visst min nääääsa i dataskärmen....jösses...
Rom ....ja,det står nog kvar, där det gjorde igår.......men jag måste nog iväg på en shoppingrunda för att verkligen kolla om det är sant.....!!!!!!!!
Ha det bra......pssst.....jag känner att jag behöver skratta lite mer sådär framåt kvällskvisten......ooookej...???!!
Kram,
Monica

Anonym sa...

HEJ ! Nu har jag dragit en vinnare till Blixten Mc Queen tofflorna! Välkommen till min blogg och kolla vem vinnaren är!

Jessica och Johan sa...

Anade lurt på gång. Men satte bara en enstaka. Och jag har ALDRIG vart blondin...har det inte ens i släkten...Ljust nu brun men ska bli svart en vacker dag. Allt bra me dig annars.Nu läser min mamma och min man din blogg på dagarna också..bra va?

segsliten sa...

Jättekul att dina föräldrar läser min blogg! En stor kram till dem från mig!
Kram ☺

Myra sa...

Hahahaha.Fattade väl att det var ngt lurt, men jag erkänner. Jag är blond i grund och botten...
Numera råttfärg, så jag svarade inte fel på alla. ;)

Den där kopierar jag gärna, om du inte har emot det.

segsliten sa...

Myra: Visst!

Anonym sa...

hahahaha,jadu......erkänner hade nada,zero,novad är jag då? Okunnig? ;)

Anonym sa...

uuuuj, då... och jag, som brunett, borde ju kunna det här...

CharmKatti sa...

Hahahaha, den var bra. Det enda jag hade rätt på var fårgan om 100-åriga kriget. den har jag fått på nåt frågespel nångång. Då svarade jag dock fel...

Veronica sa...

haha, vad roligt! Och jag är ju bara så blond man kan bli :( Inte ett enda rätt, hjälp :) Tack för skrattstunden, det behövde jag!

Kramar