torsdag 29 januari 2009

Sjukdomsbesked

I dag utspelade sig följande konversation hemma hos mina svärföräldrar:

Lillklimpen: Farmor! Mamma är precis som du och farfar.
Farmor: Jaså! Hur menar du då?
Lillklimpen: Hon förstår ingenting!
Farmor: Nähä! Vad är det hon inte förstår?
Lillklimpen: Hon förstår inte att jag har feber i morgon också!

Väl hemma hos oss igen kommer lillklimpen till mig med ett par ulltofflor i handen.

- Mamma! Kan du hjälpa mig att sätta på tofflorna?
- Visst kan jag det! Varför vill du ha på dig dem?
- Jo, jag känner hur febern stiger.

Så var det med det! Att lillklimpen inte vill gå till dagis i morgon... är ju klart som korvspad!

10 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Förstår inte varför du tror att han inte vill gå till dagis imorgon *fniss* Han har i alla fall huvudet på skaft som planerar en bra stund i förväg, en annan försökte ju med den ena undanflykten efter den andra samma morgon, inte redan dagen innan :o). (funkade aldrig för övrigt..)
Den där sovgungan ser ju supercool ut, men tror du man har en chans om man bor utomlands? Jag har aldrig deltagit i några tävlingar...

Veronica sa...

Han är smart den lilla killen :) det är väl bra mycket bättre att vara hemma och busa med mamma!

Sov så gott eller god morgon!

Kramar

Anonym sa...

Åhhh, vad barn är underbara.
Smart är han ju din lilla kille!
Kram Bodil

Livet på Citronodlingen sa...

Hur går det? Får man sin vilja igenom idag om man är lillklimp?

Ingela la la sa...

Haha, han vet hur man gör.. Jag gissar han kan hosta lite på beställning oxå..

Jag hade lämnat en kommentar på ditt förra inlägg men den var inte med... Jag har säkert blandat ihop bokstäverna..

Ja, ja jag hoppas ni blir gifta snart! Synd att vänta tills graven menar jag ;) För du svarade väl JA 1991??

Ha en bra dag!
Kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Bättre sent än aldrig, eller hur?
Gifta hinner man ju alltid. Jag träffade min nuvarande (!) sambo när jag var 15 år...kanske det vore dags även här...tveksamt faktiskt.
Vilken Gullunge. Rätta takter, på med ulltofflorna och kryp i säng. Må så gott och trevlig helg. Kram
*** 18 minusgrader***tror jag kryper i säng jag med.

Monica sa...

Hej !!!!!
Du är bara för härlig,ha,ha......
bröllop och begravning......ja,jösses......
lillklimpen är ju härlig....precis som du.........
Ja,jag säger detsamma hörru.....guuuuu,vad vi skulle snacka.....
För 10 min. sedan ringde mannen och sa att vi har gäster på middag ikväll.....en bekant till honom plus vuxen dotter från Sicilien som jag ALDRIG TRÄFFAT och nu ska jag iväg o fota affärer och sedan.....har jag full rulle med ungar......badrummet är fyllt till bredden med tvätt och jag har ingen mat hemma......MEN HALLEN är ju okej,för den fixade jag ju igår...........får trycka ned mannen på kattens pall och dottern lutad vid konsoll-bordet för en lååååååång drink.....hela kvällen typ...........och hoppas att de går på toaletten innan de kommer hit och att de inte har liten blåsa............
hej,svejs.......får se om jag hinner med dig innan hall-drinken.....hi,hi.....!!!!
Kram,
monica

segsliten sa...

Monique: *Skratt!* Du kan ju alltid köra med catering....pizzabud finns väl i Rom också antar jag. Och sen kan du fixa buffébord i trapphuset. Kanske någon granne vill vara med!
Kram ☺

Vero sa...

Hahaha, ja, det gör han ju verkligen hur tydligt som helst för dig.

Underbart!

Önskar dig en trevlig helg!

Jessica och Johan sa...

Så söt. Såklart ha känner febern stiger. Och jag vet ju hur det är att ha barn som vill va hemma. Det är ju inte lätt att motså när en kill säger "att jag älskar ju dig mamma och vill vara med dig HELA dagen" Tur det är helg nu så han kanske blir feber fri. Kram