lördag 3 januari 2009

Magstarkt

Det har varit en påfrestande vecka men det verkar som om det lättar lite nu. Jag och familjen kom till Stockholm den 27 december och sedan dess har det varit fult ös, både kulturellt och gastronomiskt. Det har varit Wasamuseet, Naturhistoriska, Junibacken, Clownshow samt shoppingrunda. Ovanpå det lägger vi luncher ute, julmat, festmat, restaurangbesök och härlig nyårssupé.
Samtidigt som vi har flängt från den ena aktiviteten till den andra, från ett dignande matbord till ett annat, så har jag haft oerhörda magsmärtor. En surrande Beelzebub som jag naturligtvis har försökt att lugna ner med piller mot magsurhet. På nyårsdagen klarade inte magen mer utan kollapsade helt, så där låg jag med huvudet över toalettkanten som en annan WC-tvål.
I går ägnade jag därför dagen åt ett besök på den lokala vårdinrättningen. Inte mycket till kulturutbud där men det tog jag igen hemma i sängen sen, då jag äntligen lyckades läsa ut boken jag hållit på med de senaste tre veckorna.
Besöket på vårdcentralen var ändå tillfredsställande eftersom jag fick bekräftat det jag redan innerst inne visste, att jag har magkatarr. Men vem vill kännas vid det så här i jul och nyårstider?
Så nu är menyn ändrad och det blir kokt, okryddad mat, smärtstillande och Losec ett tag fram över.
Måste säga att magen stålsatte sig in i det längsta. Men två veckor med bröllop, julmiddagar, festmiddagar, luncher och nyårsfirande var helt enkelt för mycket. Så nu rensar jag förgasaren och kör biobränsle ett tag så får vi se hur det går.

Gott nytt år på er!

11 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Alla dessa fester är verkligen inte roliga för stackars verkmästaren i magen, jag kan tänka mig hur han svor där nere ;o)
Hoppas det går över fort som attan, magkatarr är inget kul alls!

Ingela la la sa...

Stackare... Hoppas du kryar på dig nu när du får lite medicin och god kokt mat.. ;)

Kram

Anonym sa...

attans då förstår jag,eller jag förstod såklart att du skulle ha fullt upp...Annars då förutom magen hur är det att vara på svensk mark??? hoppas du kryar på dig snart dock.kram

Vero sa...

God fortsättning på dig också och du har verkligen haft fullspäckat ser jag. =)

Ha det gott och vi hörs igen!

Litenjag sa...

Krya på dig!
Kram

Tant Janet sa...

Vad underbart att få bo i Italien. Krya på dig och må så gott.
Kram Jeanette

Anonym sa...

Har Ni hunnit landa ännu, kommit ikapp Er??!

Massa kramar!

Anonym sa...

Men herre jisses tjejen, du får ju vara rädd om dig.
Magkatarr är inte att leka med. Stress är inte bra.
Du borde börja meditera och gå på yoga. Det är mitt förslag.
Jag ska själv göra det för jag har enorma problem med stress.
Var rädd om dig.
Ha en lugn och skön trettondagsafton.

Stor kram Bodil.

Vicky sa...

Hej på dig!
Ni har hunnit med lite i Stockholm trots allt elände. Hoppas du känner dig bättre snart så ni får en bra fortsättning på Sverigebesöket.
Ni har en del snö va? Ute hos oss är det tjockt med rimfrost, men in mot stan ser det ut att vara en del snö faktiskt. Igår gick temperaturen aldrig över nollan - det är en riktigt kall vinter här.
Ha de gott och hälsa!! Kram

Lallis - liv och leverne sa...

God fortsättning till dig också och hoppas att dina dagar i Sverige är fina:)
Kram Lallis

Veronica sa...

Hej och kul att hòra ifràn dig!

Hoppas att du blir bàttre snart, magkatarr àr inte trevligt.

God fortsàttning pà det nya àret och krya pà dig :)

Kram