tisdag 23 december 2008

Välbärgad tomte sökes!

I höstas när min storklimp skulle fylla sex år frågade jag honom om han hade några speciella önskningar, vilket han naturligtvis hade. När jag sedan bad honom om en lista, räknade han i stället snabbt upp ett par böcker, en film samt något annat litet. Då jag frågade honom om han inte ville ha något annat, fick jag det här svaret:

- Nej, de dyrare sakerna önskar jag mig av tomten till jul, för då slipper ju du betala!

Jag hoppas att tomten är rik och har en välutrustad leksaksverkstad för listan med julklappsönskningar är oändlig!

9 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

En Härlig Jul önskar jag dig!
Kram Lallis

Livet på Citronodlingen sa...

Så smart, nu behöver du bara hitta honom också så är allt fixat och klart ;o) (den rika tomten alltså).
Självklart skadar det inte alls med 2 utmärkelser! Tack så hemskt mycket!!
God Jul!!
Ps Imorgon ett speciellt blogginlägg för alla utlandssvenskar ;o)

Anonym sa...

hahahahaha! jag tycker din kille är riktigt smart,och sedan tycker jag att du kan hälsa honom att skicka den där tomtem till mig oxå!!
Tack för din utmärkelse,den värmde..har jag nämnt att jag ska ge mig på receptet på köttbullar imorgon..hehe..
Låter dig veta sedan hur det gick.Önskar dig en underbar JUL och ett gott nytt år..massa kramar från varma Turkiet =)

Maria Berg sa...

Jisses det slår nästan smöråsbord 28 rätter!
Och barn visst är dom för goa - jag hinner bara inte att skriva ner allt vad dessa små härliga guldklimpar säger.

En historia kommer jag ihåg, min stora gick i kyrkis och hon var 2,5 år vi ville hon skulle bli av med napparna.
Vi bara tog dom och sa att det var sommar tomten som tagit dem.
- men jag såg ingen tomte?
- man ser inte allt här i världen, sa vi.
- Då var det nog Gud som tog napparna... svarade hon.

Maria Berg sa...

Kära du, jag glömde säga GOD JUL! MB

Anonym sa...

Haha! Barn är underbara!

Nu sitter jag här och myser i soffan efter en hektisk jul. Ska väl värma på julmaten och gå upp några kilo. :)
Så man kan köpa nya kläder efter nyår för att inget passar längre.

Ha en underbar julvecka!

Anonym sa...

*skrattar*

Hittade en välbärgad Tomte hem till Er då??! ;-)

God Fortsättning!!

Anonym sa...

Tervligt med så fina kommentarer! En riktigt god fortsättning önskar jag dig!

Anonym sa...

Önskar dig en god fortsättning.