fredag 19 december 2008

Oljeställ eller bröllopsmundering?

I dag var det flängigt värre! Med lämningar och hämtningar av barn hit och dit, sjukgymnast, doktorsbesök, en tiominutersvisit på Toycenter och så iväg på ett jobb. Tro det eller ej, men jag hann till och med ta en halvtimmes snurr inne på ett köpcentrum. Jag var helt enkelt tvungen att hitta något att dra på mig imorgon när jag ska på bröllop. Efter en kvart hade jag redan hittat en blus som jag gillade. Kjol hittade jag inte, så det får bli någon av de kjolar eller byxor som sedan länge hänger och dammar i garderoben.

Jag går aldrig i kjol nuförtiden, det är ingen idé eftersom man då måste ha strumpbyxor och de brukar gå sönder redan under påsättningsfasen. Jag har alltid någon som pockar på min uppmärksamhet och drar därför alltid på mig dem i flygande fläng. Skulle de av någon underlig anledning hålla, så går de i alla fall sönder inom den närmsta halvtimman. Det är som förgjort, det går alltid en maska på ett eller annat sätt. Nej, har man småbarn är det allra bästa oljeställ eller galonbyxor, lika bra att helgardera sig. I och för sig börjar mina barn komma ur kladdåldern men alltid är det någon som spiller.

Ha en bra fredagkväll! ☺

11 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Stressigt värre! Hoppas du får en lugn och skön kväll!

Ewa sa...

Hejsan hoppsan! =)

Den boken du läsen nu är kanonbra. Den bästa boken jag läst.

Mvh
/Ewa

Anonym sa...

passar på att önska dig en underbar helg!

Anonym sa...

Så kuuuuuuuuuul med bröllop!! Hoppas ni får en helt underbar dag!!

Svar på kommentar: Somnade som en klubbad säl i 11 timmar, så man måste nog säga att jag lyckades :-D

kramis

Veronica sa...

Hoppas att du har haft det bra idag pà bròllopet!! :)

Trevlig helg och kram

Anonym sa...

Tack för peppningen! :)
Jag är precis likadan med strumpbyxor. Därför är det så skönt nu när man kan ha tjockare strumpbyxor.

Ha en fin helg!

Maria Berg sa...

Tänk vad man hinner på 30 min, jag själv var och letade julklänning till mig igår, 2 1/2 timme så till och med parkeringen gått ut - som tur var fick jag inte böter.. hittade en klänning MEN den är svart så julig blev den inte.. Bröllop vad kul.
Och det där med stupbyxor . jag tycker dom går sönder bara man tittar på dem. MB

Maria Berg sa...

Tack för utmärkelsen! MB

Anonym sa...

Ja, du det där med strumpbyxor är ju för salt. Jag avskyr strumpbyxor men ibland måste man jy ha dem. De tjockare som är mode gillar jag dock.
Hoppas bröllopet var härligt!
tack för din kommentarer hos mig.
Här har det kommit en halv meter snö och det bara fortsätter att snöa så här blir det vit jul!
Ha en skön fjärde advent.

Kram Bodil.

Livet på Citronodlingen sa...

Du har något att hämta inne hos mig ;o)

Ingela la la sa...

Det där med strumpbyxor har jag oxå gett upp, ha ha.

Hoppas ni hade det bra på bröllopet!

Passar på att önska dig en riktigt god jul!

Kram