tisdag 16 december 2008

Jultrafik

Det här är inte vad man väntar sig när man är på väg till dagis på morgonen!


Jag fick en smärre chock när jag helt plötsligt stod öga mot öga med ett par hundra får, en hund, en häst och tre åsnor. Jag bor ju faktiskt i en större stad, en provinshuvudstad till och med, och inte ute på landet.

Men, men, konstigare saker kan man ju vara med om, eller? Jag backade ett par meter och väntade sedan tills flocken lugnt traskat förbi. Tur att kameran var med, för vem hade annars trott mig?

Det lustiga var att fårflocken var på väg mot centrum och inte ut från staden som kanske skulle tyckas mer normalt.

Jag och sonen fick i alla fall ett riktigt gott skratt och en härligt naturnära upplevelse.

10 kommentarer:

Anonym sa...

herregud va galet..

Livet på Citronodlingen sa...

man förväntar sig det knappt på landet heller nu för tiden...

Veronica sa...

Oj, det var ju inte så lite får heller :)och tre åsnor också!!

Tur att du hade kameran med dig.

Ingela la la sa...

HA ha, det där såg verkligen roligt ut! Jag kan tänka mig att du blev lite snopen..

Hoppas pojken blir frisk snart!

Kram

Vero sa...

Hahaha.. jag hade också blivit förvånad. Hihi

Anonym sa...

Oj vad jag hade skrattat gott :-D

Vilken syn!!

Skickar massor av krya på dig kramar till Storklimpen!!

kramis

Anonym sa...

hahahahahaha!!! du fick aldrig reda på vad de hade där att göra???? hahaha! mina föräldrar stannar till den 2:a januari denna gången....och jag har så mkt att göra och så idag har vi upptackt att vår 4 mån bebis har tandsprickning så det är grinig värre och jag känner mig så stressad så jag inte vet vart jag ska ta vägen

Maria Berg sa...

Härligt! Tänk vad man får se när man minst anar det- bra att kameran var med.
Mitt inlägg idag börjar med orden du har på sången här på din blogg.

Tänk om alla lammen skulle till slakt för att bli julmat... snacka om gående julbord! hihihih MB

Villa Carl Larsson sa...

Hej hopp! Tog ett tag att svara, sorry. Men Lucia choklad är en jättegod starkvinsglögg. Kika in på systemet och köp en du också om de finns kvar. Du kommer inte att ångra dig :)

Kram

Veronica sa...

Haha hihihi....... helt galet!!!
Måste ha varit en upplevelse att se!! Och roligt i bilen måste ni ju bara haft =)