onsdag 13 maj 2009

Nattiné...

....eller vad sjuttsingen håller jag på med på nätterna?

Jag har blivit utsatt för en viktattack! I förrgår var jag och köpte byxor. Jag stod där i provhytten och provade. Drog lite i tyget. Provade igen. Drog lite mer i tyget, och funderade lite på om jag inte borde köpa storleken större. Till sist bestämde jag mig för den mindre storleken. Jag vet ju att byxor brukar ge med sig lite, så varför ta de större? De mindre skulle säkerligen sitta skitsnyggt redan efter någon timme. Jag väljer ut ett annat par också, i en annan färg, och går till kassan. Väl hemma slänger jag in kassen i ett hörn av sovrummet, och glömmer bort dem.
Igår morse när jag står och rotar efter långbyxor i garderoben får jag syn på påsen. Kul! tänker jag. Nya byxor! Jag har hittat lösningen på mitt ekiperingsproblem. Bara de inte sitter för trångt!
Jag drar fram det ena paret och sätter dem på mig. Vad i..!!!! Byxorna hänger löst i midjan och det fladdrar runt låren. Men, de var ju nästan för små? Ibland övergår min kropp å de grövsta mitt förstånd, för hur kan byxorna sitta löst efter mindre än tjugofyra timmar? Och inte blev det bättre under dagen heller. För precis som jag tänkt i affären, så gav byxorna med sig efter någon timme, och skänkte mig ett par centimeter till. Gissa om jag tycker att det är jobbigt att gå och dra upp byxorna hela tiden?

Nu är jag ju inte den som klagar om det försvinner ett par centimeter runt midjan, skulle bara fattas annat! Men, jag blir väldigt irriterad över att jag nu har två par för stora byxor i garderoben! I och för sig kan jag väl gå och byta det ena paret, men ändå!

Sen kommer vi till problem nummer två.
Förutom att jag minskat i omfång under natten, så vaknade jag med en fruktansvärd träningsvärk i benen. Inte någon snäll liten ömmande punkt, utan en sån där riktigt kraftig träningsvärk som man får efter något riktigt påfrestande. Tänk maraton, eller en tur till toppen på Mount Everest, så kanske ni förstår vad jag menar. Jag kände mig en aning perplex, vad gör jag på nätterna egentligen? Nattiné? Åtta timmar cancan i höga klackar och tunga kjolar? Jag tycker att det hela är högeligen suspekt, och tänker därför i fortsättningen sova med en stegräknare fastsatt i pyjamasen. Det vore kul att veta hur många kilometer jag avverkar på en natt!

10 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

*asg* Stegräknare!! :o)
När du har kommit på vad som gör att man tappar några centimeter över natten kan du väl meddela mig? Jag betalar gärna för den infon ;o)

Anonym sa...

Jag vet att jag inte borde skratta eftersom det är väldigt synd om dig! Som du säkert förstår kan jag inte låta bli att fnittra lite...

Hörru jag undrar om du har lust att vara förstå sig påare på ett av mina inlägg...jag har funderat på varför folk är otrevliga och varför jag ALLTID försöker ursäkta folks dåliga beteende...sedan skulle jag vilja se om du håller med om att video clipet kan möjligen vara den otrevligaste människan någonsin...

Myra sa...

Hahahaha. Fan så kul.
Kan du inte sätta upp webcam också!

:D

mittistanbul sa...

Ha ha ha,...vilket lyxproblem! Önskar också att jag minskade i vikt när man sov...stegräknare i sömnen, ha ha.. fantastisk idé! :o))

Ha en bra dag. Hoppas byxorna krymper lite i garderoben. Det brukar mina kläder ha en tendens att göra.. ;)

mockapocka sa...

Spännande fortsättning! Kan du inte installera en videokamera också? Vore kul att se hur du ser ut när du dansar can-can i sömnen!

evamar sa...

Det där är nog i alla fall dagens i-lands-problem. ;) Mina byxor brukar KRYMPA i garderoben på mystiska sätt. Särskilt under jul, påsk och andra liknade helger...

segsliten sa...

Pysen: Jag har ännu inte fattat mekanismen, men jag lovar att höra av mig när jag vet.

Weirdo: Tar en tur till din blogg så snart jag kan.

Myra: Det skulle inte vara helt fel. Vore kul att se vad som orsakat denna kroppsförminskning.

Mittistanbul: Har du för hög temperatur i garderoben (vilket vi har här nere), så krymper både det ena och det andra i garderoben.

mockapocka: Hmm, själv vill jag nog slippa se det spektaklet.

evamar: det är tydligen ett vanligt fenomen!

Anonym sa...

tjena mittbena.. vilket lyxproblem.. hehe. Jag har alltid det motsatta problemet- jag vaknar bra mycket tjockare varje dag. Inte rättvist alls.. ;-)

segsliten sa...

RedPaint: Kroppen fortsätter att förbluffa mig, och dessa terroristattacker vi ständigt utsätts för är inte roliga. Man hade ju kunnat tycka att ens egen kropp kunde visa lite lojalitet.

Maria Berg sa...

Du är så himla gå, jag måste nog var uppe och äta på nätterna då mina byxor ständigt är för små.

Vi kanske skall dela sovrum så att vi både kan äta och motioner om nätterna?
Oj, det där lät något men vi vet ju att både du och jag är lyckligt gifta.

/MB