söndag 28 juni 2009

Svettigt värre

Nu börjar nedräkningen!
Klimparna längtar till mormor och Sverige så att det spritter i kroppen på dem, och frågorna inför resan bubblar upp i en hiskelig fart:

"Mamma, hur många dagar är det kvar nu då?"
"Mamma, vilken tid går planet?"
"Mamma, kan jag få en åttioåttan när vi kommer fram?"
"Mamma, kan jag få en piggelin också?"
"Mamma, tror du att jag kan få snickra en stor raket i trädgården?"
"Mamma..."

En knapp vecka kvar, sen blir sambon gräsänkling i ett par veckor.
Synd om honom som blir ensam kvar och måste jobba?
Nääää vadå, vi ska ju inte direkt roa oss, vi ska ju liksom bara åka hem till Sverige. Och äta svensk glass. Och svensk mat. Och gå på Astrid Lindgrens Värld. Och på Sommarland. Och leka i trädgården. Och doppa tårna i havet. Och träffa folk.

Han ska vara glad som får vara hemma i värmen och slita ut byxorna på en kontorsstol. Han fattar nog hur jobbigt vi kommer att ha det!

10 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha snickra en stor raket!

Anonym sa...

Va gött. Kul att de ser fram emot det. Roligt att "göra" den svenska sommaren. Jag räknar också ner.. fast det är 3 veckor till.

Anonym sa...

Vi längtar också hem till Sverige...bara 5 veckor kvar...
Men idag får vi nytt svenskt blod i huset, syster och kusinerna invaderar oss med full kärlek i underbara 10 dagr!

NIna

nillas liv på pinnen sa...

Välkommen hit!
Vädret är strålande så det blir kanske mer än doppa tårna i havet?
Kolla på Mockas blogg så ser du att det är tillräckligt varmt för att hoppa i hel och hållen =)

K-L sa...

Jag förstår att ni längtar. Vi har faktiskt inte ätit en enda glass än men i lördags fick killarna svenskt lördagsgodis. Det stora killen plockade på sig i affären första dagen var prickig korv, polarbröd och pepparrotsost. Själv köpte jag fil.

Nipe sa...

Låter härligt! Men jag kan förstå om ni får pressat schema. Våra släktingar som bor i Tyskland men har sommarhus här, de hinner aldrig koppla av när de är här.
Men svensk glass? Är inte den italienska bättre?

Ingela la la sa...

Vad härligt! FAst självklart kommer ni göra ett hästjobb ;) För det ÄR jobbigt att hinna med allt, för att inte prata om att hinna äta allt ;)

Monica sa...

Hej !!!!!!
Ha det så underbart i Sverige !!!!!
Jag sticker till Sardinien i morgon.....underbart......Sverige tror jag att jag klämmer in i mitten av augusti mellan 2 arbetsveckor.......
Nu kommer jag ha lite tid att läsa in mig här.....har haft 2 urjobbiga , späckade veckor....och inte hunnit med annat än min egen blogg......
Ha det så bra, så hörs vi....!!!
Kram,
Monica

Livet på Citronodlingen sa...

Så förstående som Herr Segsliten verkar vara så tror jag nog att han begriper hur slitsamt ni kommer att ha det ;o)

segsliten sa...

Weirdo: Vi har en hel lista på kul grejer att snickra ihop i sommar.

RedPaint: Jag hoppas bara att vädret håller i sig! Vore kul om barnen fick uppleva en riktig svensk sommar med bad och uteliv.

Nina: Oj, besök igen! Ni har visst full rulle hela tiden. :)

Kajsa-Lisa: Jag är sugen på potatissallad! Mums!
Nilla: Skulle verkligen vara jättehärligt med lite svensk sommarvärme och dopp i havet.

Nipe: Jag anser inte att det är samma sak, och svensk glass är god på sitt sätt. För att inte tala om att klimparna gillar pinnglassen.

Ingela: Ja, det är alltid fullt ös hela tiden!

Monica: Sardinien...vilken lyx! Njut!

Pysen: Det hoppas jag verkligen, eftersom han faktiskt är barnledig i tre hela veckor!