lördag 27 juni 2009

Den onda cirkeln är bruten

Efter att ha tillbringat tre förmiddagar i stadshuset, så kändes det skönt att vakna och veta att mardrömmen var över. Jag har den senaste veckan vaknat upp och haft en känsla av att genomleva samma dag igen, och igen, och igen. Ni som har sett filmen Groundhog Day (Måndag hela veckan) med Bill Murray, vet nog vad jag menar, och känslan är tyvärr allt annat än angenäm. Men idag slapp jag! Idag fick jag vakna av mig själv (hm, nu ljuger jag). Idag fick jag vakna till barnens prat i vardagsrummet. Idag fick jag dricka kaffet i lugn och ro (nu ljuger jag bara lite grann). Och för att göra saken ännu bättre, så blev det en improviserad 'Aperitivo' på torget med ett gäng kompisar innan lunch.
Dagen började med ett lätt regn och såg inte ut att vara speciellt lovande. Men vid lunch sprack det upp, så eftermiddagen tillbringade vi vid badpölen.
Nu sitter jag här och knattrar lite på datorn, medan jag väntar på att pizzabudet ska komma med en rykande Pizza alla gorgonzola. Ett glas vitt skulle inte vara helt fel, så det blir till att avsluta här och nu, så att jag hinner kolla vad kylen har att erbjuda.

7 kommentarer:

fjortisensmorsa sa...

Låter som en suverän dag!..nu blev jag också sugen på ett glas vin! ;-)

Anonym sa...

Låter som en bra dag...helt i min smak.

Själva har vi nu tagit sommarlov, en del syskonbråk att vänta men ganska mysigt!

NIna

K-L sa...

Vad skönt att du äntligen fått vakna upp ur mardrömmen. Jag hoppas att kvällen blev lika angenäm som resten av dagen.

Anonym sa...

Skönt!

segsliten sa...

Kajsa-Lisa: Kvällen blev bra, lite avslappnat mys framför tv:n.

Jessica och Johan sa...

varför skulle du "försvinna"..MEN hoppas "se " dig igen efter värmen och all ledighet...Kollar in till dig iallafall..KRAM KRAM

segsliten sa...

Piluttan: Jag försöker hålla liv i bloggen så länge det går, men snart blir det nog sommar uppehåll.